نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 06:40

در فرآیند تجارت از مرزهای کرمانشاه، جزیره‌ای عمل می‌شود

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، جزیره‌ای عمل کردن و عدم همگرایی برنامه‌ها و اقدامات برخی نهادها و دستگاه‌های مسؤول در مرزهای استان را از معضلات در سر راه مبادلات تجاری استان کرمانشاه دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در جلسه کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، ابتدا با ارائه گزارشی تفسیری از عملکرد دو ماهه نخست سال‌جاری  از روند مبادلات تجاری مرزهای ۵گانه استان کرمانشاه به بیان مسائل و مشکلات مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار، شوشمی و شیخ‌صله پرداخت.

وی برخی از مشکلات موجود در سر راه تجارت استان  را در جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها و نبود تعامل فی مابین سازمان‌های مربوطه در امر تجارت استان، عنوان کرد و روان‌سازی مبادلات تجاری استان را در  تعامل دستگاههای مربوطه در امر تجارت دانست.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه نبود حمل یکسره کالا به کشور عراق در مرزهای استان کرمانشاه را از دیگر مشکلات موجود در مرزها بیان کرد و افزود: یکی از موارد کندی و ایستایی کالا در مرز، ترانشیپمنت کالا  و عدم حمل یکسره کالا تا مقصد در کشور مقابل است.

وی راهکار رفع این مشکل را در برگزاری نشست‌های کاری بین مسؤولین ارشد استان و طرف مقابل و امضاء تفاهم‌نامه‌های مشترک بین دو طرف عنوان کرد.

عباس‌زاده در ادامه ی بیان مشکلات موجود در مرزهای استان با اشاره به اینکه اولویت گمرک، روان‌سازی و عدم توقف خودروها حامل کالا در مرز است، افزود: با توجه به حجم بالای تردد کامیون در مرزهای استان، سرعت‌دهی و کاهش زمان دیپ‌زنی باک کامیون‌ها از سوی شرکت نفت موجب افزایش میزان مبادلات تجارت استان خواهد شد.

وی در راستا کاهش زمان توقف کامیون‌ها در مرز، خواستار ساماندهی و افزایش نیرو از سوی شرکت نفت در مرزهای ۵گانه استان کرمانشاه شد.

این مسؤول در ادامه به موضوع افزایش ساعت‌کاری نیروهای مرزبانی اشاره‌ای داشت و در جهت تسریع در روند انجام مبادلات تجاری خواستار افزایش ساعت کاری مرزبانی در مرزهای استان و همراهی بیش از پیش این نهاد با گمرک شد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه به عدم تعیین تکلیف پارکینگ شهرداری با گذشت بیش از چند ماه در مرز سومار اشاره کرد و رسیدگی به این موضوع را در تسریع روند مبادلات تجاری مرز سومار حائز اهمیت دانست.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276466

مهمترین اخبار ایران و جهان: