نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:16

فعالیت گروه 2 هزار نفری خودجوش در راستای مطالبه‌گری در مقوله حجاب و عفاف

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی از فعالیت گروه جهادی 2 هزار نفری خودجوش در راستای مطالبه‌گری در مقوله حجاب و عفاف خبر داد.

پروین مفتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه حجاب و عفاف مورد تاکید شرع مقدس اسلام بوده و رعایت حجاب در دستگاه‌ها یک الزام قانونی است، اظهار کرد: ترویج حجاب و عفاف در بخش‌های اداری و مردمی اجرا می‌شود و در بخش اداری قوانین مربوطه مشخص است و دستگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستند.

وی تفکیک سازی اتاق‌های کارکنان زن و مرد در استانداری را از اقدامات مثبت صورت گرفته در این راستا برشمرد و بیان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مطالبه‌گری در این زمینه از تابستان سال گذشته کارگروه تخصصی زیست عفیفانه را راه‌اندازی کرده است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی همچنین با اشاره به برگزاری دوره طلایه‌داران حجاب و ارائه آموزش به 200 نفر از بانوان به عنوان سرشاخه‌های کنشگران و پرچمداران عفاف بیان کرد: این 200 نفر با تشکیل گروه‌‌های جهادی خودجوش 2 هزار نفر از بانوان را در سطح استان ساماندهی کرده و به صورت رایگان و داوطلبانه به امر مطالبه‌گری در سطح استان می‌پردازند.

مفتح‌زاده همکاری گروه مطالبه‌گری حجاب با ستاد امر به معروف و نهی از منکر  در اجرای طرح‌های فرهنگی، برگزاری دوره‌های تخصصی «کنشگران حجاب»، برپایی نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی، برگزاری دوره آموزشی عفاف و حجاب و... را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج حجاب و عفاف برشمرد و خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با حضور مدارس و دانشگاه‌ها به اجرای طرح‌های فرهنگی در این زمینه می‌پردازند.

 

 ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند چرخش گفتمان و تبیین تاثیر حجاب و عفاف در ایجاد امنیت روحی و روانی جامعه است

وی با تاکید بر اینکه ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند چرخش گفتمان و تبیین تاثیر حجاب و عفاف در ایجاد امنیت روحی و روانی جامعه است و دستگاه‌های فرهنگی باید در این راستا با جدیت پای کار باشند، گفت: احکام عملی در راستای حجاب به درستی اجرا نمی‌شود و بخشی از بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه ناشی از سهل‌انگاری دستگاه‌های فرهنگی در آگاهی رساندن به نوجوانان و جوانان در اهمیت این مقوله است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اینکه کار بر زمین مانده درحوزه حجاب بسیار است، و دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر باید تلاش مجدانه‌ای در این زمینه انجام دهند، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه در حوزه حجاب مربوط به مسائل مرتبط با جمعیت است، متاسفانه اکثر خانواده‌ها در شرایط فعلی تک فرزند هستند، تک فرزندی مشکلات عدیده‌ای را در حوزه آسیب‌های اجتماعی رقم می‌زند که بخش عمده‌ای از آن ناشی از تنها بودن نوجوانان و جوانان است.

الگوسازی برای جوانان در جامعه صورت نگرفته و ما نتوانستیم دختران و پسران را جذب میدان مثبت جامعه کنیم و همین مسئله باعث شده برخی از جوانان در دام فضای مجازی و دام دشمنان گرفتار شوند.

مفتح‌زاده مشکلات تربیتی، تفاوت بالای نسلی بین فرزندان و والدین و فرزند سالاری را از آثار سوء تک فرزندی در جامعه برشمرد و گفت: الگوسازی برای جوانان در جامعه صورت نگرفته و ما نتوانستیم دختران و پسران را جذب میدان مثبت جامعه کنیم و همین مسئله باعث شده برخی از جوانان در دام فضای مجازی و دشمنان گرفتار شوند.

وی فراهم کردن میدان مثبت برای جوانان را ضروری دانست و بیان کرد: متاسفانه شاهدیم برخی از دستگاه‌ها در انجام امور نظارتی و تبیینی بر مقوله حجاب و عفاف کوتاهی می‌کنند که این سستی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای جامعه به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275622

مهمترین اخبار ایران و جهان: