نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 19:50

گنبد آهنین باز هم کار نکرد/تاکید مقاومت بر آمادگی کامل برابر دشمن

اذعان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شلیک نزدیک به ۳۰۰ موشک از سمت نوار غزه، ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری این موشک‌ها و تاکید حماس بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت از جدیدترین تحولات غزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی عملیات امروز نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی دست کم ۲۷۰ موشک به این منطقه شلیک شده است. این در حالیست که منابع عبری زبان پیشتر از شلیک بیش از ۳۰۰ موشک خبر داده بودند.

وی ادعا کرد که سامانه گنبد آهنین توانسته ۶۲ موشک شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کند. این مسئول صهیونیست، مدعی شد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۵۳ موضع را در نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شد که این رژیم ۱۰۴ تأسیسات نظامی را در نوار غزه هدف قرار داده است، که در میان شهدای غزه، زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند.

هنیه: مقاومت فلسطین در آمادگی کامل به‌سرمی‌برد

شبکه الجزیره از تماس میانجی گران مصر، قطر و سازمان ملل با اسماعیل هنیه برای بررسی تحولات غزه خبر دادند.

جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه در این تماس‌ها بر اتحاد مقاومت و آمادگی نیروهای فلسطینی برای رویارویی با هر گونه قلدری از سوی صهیونیست‌ها تاکید کرده است.

پیش از این نیز گروه‌های مقاومت در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر آتش بس، اعلام کرده بودند که این رژیم آغازگر تجاوز بوده و باید مسئولیت آن را بپذیرد.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد که عملیات «انتقام آزادگان» از سوی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت، واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. وی افزود: عملیات انتقام آزادگان نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت برای واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی و ممانعت از زورگویی علیه ملت فلسطین، آماده‌اند.

سخنگوی حماس تاکید کرد که واکنش اتاق مشترک نیروهای مقاومت، به صورت یکپارچه و هماهنگ و در چارچوب آمادگی‌های میدانی مشترک میان تمام گروه‌ها، انجام شد.

تقلای رژیم صهیونیستی برای آتش بس در غزه

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم آماده آتش بس با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه است. از سوی دیگر، شبکه الجزیره از شلیک موشک‌های جدیدی از سمت نوار غزه به سمت عسقلان واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

المیادین نیز گزارش داد که تعدادی از موشک‌های گروه‌های مقاومت، به تعدادی از شهرک‌های صهیونیست نشین اصابت کرده است. بر اساس گزارش این شبکه، زندگی در مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در اطراف نوار غزه کاملاً فلج شده است.

پیشتر خبرنگار شبکه المیادین در غزه گزارش داده بود که تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی امروز به ۶ نفر رسیده است. این شبکه گزارش داد که مجموع شهدای تجاوزات امروز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و روز گذشته به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203266

مهمترین اخبار ایران و جهان: