نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 20:26

برلین: گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای آلمانی در جنوب لبنان صحیح نیست

وزارت خارجه آلمان روز سه‌شنبه گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای آلمانی در جنوب لبنان را ناصحیح خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها درباره وجود پیشنهادی از سوی اسرائیل برای استقرار نیروهای آلمانی در جنوب لبنان صحیح نبوده و برلین هیچ طرحی در این زمینه ندارد.

از ابتدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، آلمان در کنار آمریکا از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده است. 

اخیرا «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان گفته بود: «حماس باید تسلیم شود و حزب‌الله و حوثی‌ها هم دیگر به اسرائیل حمله نکنند»؛

بائربوک که دولتش بارها در حمایت از اسرائیل موضع گرفته، عملیات طوفان الاقصی را «تروریستی» و باعث «رنج غیرقابل تصور مردم در خاورمیانه» خواند و گفت که «غزه دیگر نباید موجودیت اسرائیل را تهدید کند».

اظهارات این مقام ارشد آلمانی در شرایطی مطرح شده که برلین از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر به دفعات حماس را محکوم و صدراعظم آلمان اولاف شولتز هم برای حمایت از اسرائیل شخصا به تل‌آویو سفر کرده است.

همزمان با این مواضع حمایتی برلین از تل‌آویو، حمله ماه‌های اخیر پلیس آلمان به مراکز اسلامی در این کشور و ممنوع کردن تظاهرات حمایتی از فلسطین خبرساز شده است.

وزیر خارجه آلمان مدعی است که «منطقه باید از چرخه خشونت دائمی رها شود. ترور حماس باید متوقف شود... اکنون زمان آن فرا رسیده که پایه‌های صلح و امنیت پایدار را بنا کنیم».

وی با بیان اینکه «ما باید هر کاری می‌توانیم برای تحقق راهکار دو دولتی انجام دهیم»، از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست که «رنج طرف مقابل را ببینند».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632466

مهمترین اخبار ایران و جهان: