نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:43

بیش از ۶۰ درصد کودکان کار را اتباع بیگانه تشکیل می دهند

قزوین- سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۶۰ درصد کودکان کار در کشور را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهری سادات موسوی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از مستند منفی ۱۴ که در سینما بهمن برگزار شد اظهار کرد: ظهور و بروز پدیده اجتماعی کودکان کار و خیابان مانند هر پدیده وآسیب اجتماعی علت های مختلفی دارد و اگر فکر می کنیم می توانیم با یک تلنگر و یا تولید یک اثر هنری و گرفتن یک گوشه کار این پدیده را حل کنیم اساساً اشتباه فکر میکنیم.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان کار و خیابانی تا سالهای قبل علت و عواملی داشت که در کشورهای دیگر نیز می‌توانستیم این علت ها را ببینیم، افزود: باید دقت کنیم که ترکش های هر سیاست نادرستی را که در هر حوزه داشته باشیم در حوزه اجتماعی برداشت می‌کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از بین شصت درصد کودکان کار را اتباع تشکیل می هند، ادامه داد: بهزیستی متولی کودکان کار شناخته می شود اما تا زمانی که ما قوانین و سیاستگذاری حوزه اتباع را به سمتی نبریم که به این بخش از کودکان خدمات دهیم اتفاق خاصی نمی افتد.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین دلایل عدم اثربخشی کارها ناهماهنگی و عدم هم افزایی بین دستگاه ها استو تا وقتی این هم افزایی وجود ندارد هیچ اتفاق مثبتی در حوزه برخورد با معضلات و پدیده های اجتماعی انجام نخواهد شد.

موسوی تصریح کرد: نگاه و سیاستگذاری های ما در حوزه کودکان کار مخصوصاً اتباع بیگانه باید تغییر کند و اگر همه دستگاه های متولی خود را در این موضوع سهیم دیده و بار بر روی دوش تنها بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی نباشد مشکل حل خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در سالهای اخیر نگاه ما به حوزه کودکان کار یا تنها سلبی بوده و یا تنها ایجابی بوده و این ناشی از نداشتن یک سیاست مشخص و صحیح در این زمینه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281966

مهمترین اخبار ایران و جهان: