نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:28

تسهیل دستیابی به راهکارهای نخبگان از طریق اندیشکده‌های حکمرانی

معاون پژوهش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: اندیشکده‌های حکمرانی باعث کوتاه شدن فاصله‌ها و دستیابی سریع به راهکارها و راهبردهای نخبگان و کمک به قانونگذاری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بهروز طهماسب کاظمی معاون پژوهش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احساس نیاز از اوایل انقلاب برای ایجاد نهاد مشورتی برای مجلس شورای اسلامی بود که در قانونگذاری و تصمیم‌سازی بازوی مشورتی باشد و بدین طریق مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد شد.

کاظمی افزود: از ظرفیت دانشگاه ها به نحو مطلوبی استفاده نمی شد و راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی به نوعی پاسخ به این خلاء بود که از ظرفیت اندیشمندان استانی نیز استفاده شود.

معاون پژوهش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همان رویکرد مرکز پژوهش های مجلس، اندیشکده های حکمرانی استان ها را راه‌اندازی می کنیم تا هم از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان تمام استان‌ها استفاده شود و هم به عنوان بازوی پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس عمل کنند.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های کلان که نیاز به استفاده از نظرات تمام نخبگان کشوری است این اندیشکده‌ها باعث کوتاه شدن فاصله‌ها و دستیابی سریع به راهکارها و راهبردها و کمک به قانونگذاری می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296022

مهمترین اخبار ایران و جهان: