نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 16:01

کشف یک میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر انواع سوخت در خراسان جنوبی

بیرجند-معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: یک میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر انواع سوخت در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا زاهدی پور ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال در رابطه با قاچاق سوخت و سوخت کش‌ها در خراسان جنوبی ۹ طرح اجرا شده و در سه ماهه سال جاری ۴۹۵ دستگاه خودروی شوتی توقیف کردیم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طرح اخیر نیز ۸۵ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به پارکینگ‌ها منتقل شده است، بیان کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی و امنیتی خودروهای قاچاقچی سوخت از سه ماه تا ۶ ماه توقیف خواهند شد که تا حدی بازدارنده است.

زاهدی پور با تأکید بر اینکه با همکاری فرمانداری‌ها به ویژه فرمانداری نهبندان و قاین ظرفیت پارکینگ‌ها افزایش پیدا کرد، گفت: خودروهای قاچاق سوخت به محض اینکه تحت تعقیب قرار می‌گیرند، گالن‌های سوخت را به سمت خودروی مأمورین پرتاب می‌کنند که عواقب و حوادث خطرناکی را رقم می‌زند.

وی بیان کرد: جاری شدن سوخت در سطح جاده هم آلودگی آب و هم خاک را به همراه داشته و از طرف دیگر حوادث ترافیکی سنگینی را به وجود می‌آورد.

افزایش ۱۱۵ درصدی کشف قاچاق سوخت

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال یک میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر انواع سوخت را در استان کشف کرده و تحویل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی داده ایم، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

زاهدی پور اظهار کرد: بیشترین تصادف ناشی از خودروهای شوتی و سوخت کش‌ها را در محور نهبندان داریم که پنج فقره تصادف در این محور با ۶ فوتی داشته ایم که به عبارت دیگر متأسفانه این افراد سوختند.

وی با بیان اینکه در مجموع در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی ۱۰ فقره تصادف فوتی ماشین‌های سوخت کش رخ داده است، بیان کرد: در این تصادفات ۱۵ نفر فوت کردند که یک آمار تأسف آمیز در استان ما محسوب می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فوتی ناشی از تصادفات ماشین‌های سوخت کش ۱۱۴ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: همچنین ۱۲ فقره تصادف جرحی در این زمینه رخ داده که چهار مجروح داشته است.

زاهدی پور گفت: از ابتدای سال فوتی‌های تصادفات در خراسان جنوبی یک درصد کاهش داشته است که اگر تصادفات خودروهای قاچاق سوخت نبود این کاهش به ۳۰ درصد می‌رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313266

مهمترین اخبار ایران و جهان: