نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:09

۲۱ طرح آمارگیری در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: امسال ۲۱ طرح آمارگیری با همکاری شرکت‌های آماری خصوصی در اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

فریبرز دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم تا طرح‌های آمارگیری را با همکاری شرکت‌های مورد تائید مرکز آمار اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های آماری اجرایی در سال جاری خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری نیروی انسانی به صورت فصلی، قیمت‌ها به صورت ماهانه و آمارگیری معادن، صنایع بزرگ، دامداری و خدمات بازرگانی به صورت سالانه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اهمیت اجرای طرح‌های آمارگیری را یادآور شد و بیان کرد: در سایه اجرای این طرح‌ها جدیدترین آمار و اطلاعات جمع بندی و با یک تحلیل درست در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

دهقان افزود: تمام تلاش ما بر این است تا نتایج به دست آمده از این طرح‌های آماری مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته و نتایج به دست آمده به شکل مستند و قابل اتکا در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم گیر قرار گیرد.

تورم سال گذشته ۴۹ درصد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به آمار تورم سال گذشته اشاره کرد و گفت: تورم سال گذشته در استان اردبیل به رقم ۴۹ درصد رسید.

دهقان اضافه کرد: به صورت ماهانه و فصلی آمار تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در حوزه‌های مختلف اعلام می‌شود که ما نیز در استان اردبیل سعی داریم براساس طرح آمارگیری قیمت‌ها میانگین نرخ تورم را در استان اعلام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312666

مهمترین اخبار ایران و جهان: