نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 22:59

کشاورزان برای صدور پروانه فعالیت به سامانه سبک مراجعه کنند

سرپرست مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان گفت : این سامانه به سامانه ملی صدور مجوزهای کشور متصل شده است و صدور مجوز ها از طریق آن انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بلندنظر شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش مستمر نظام صنفی و هماهنگی مدیریت تعاون روستایی جنوب استان و تشکیل جلسات متعدد و برگزاری دو مرحله کلاسهای آموزشی مرتبط با سامانه "سبک"، رسماً این سامانه به سامانه ملی صدور مجوزهای کشور متصل و صدور پروانه‌های کسب کشاورزی توسط اتحادیه‌های تخصصی آغاز گردید.

سرپرست مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان افزود: تشکیل اتحادیه‌های تخصصی و اتاق اصناف در کلیه شهرستان‌ها در حال پیگیری می‌باشد که در آینده نزدیک با برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: سامانه "سبک" مربوط به صدور پروانه‌های کسب کشاورزی و متصل به درگاه ملی صدور مجوزهای کسب وکار در شش شهرستان فعال شده و آماده صدور پروانه کسب به متقاضیان و بهره برداران بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه تخصصی می‌باشد.

محمد بلندنظر خاطر نشان کرد: از این پس کشاورزان و متقاضیان دارای صلاحیت می‌توانند بصورت سیستمی درخواست و مدارک خود را در سامانه سبک به آدرس www.sabak.org بدون حضور در ادارات تنظیم و مراحل معرفی به کارشناس مربوطه و سایر مراحل بصورت سیستمی و با متصل به درگاه ملی اقدام و نهایتاً پروانه کسب خود را دریافت نمایند.

شایان ذکر است سامانه "سبک" یک سامانه تحت وب است که توسط مرکز فناوری اطلاعات اتاق اصناف کشاورزی کشور طراحی شده و جز سامانه‌های برتر صدور مجوزهای وزارتخانه محسوب می‌شود که از این پس تمام مراحل صدور پروانه فعالیت از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304322

مهمترین اخبار ایران و جهان: