نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 10:43

بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای هفته جاری یکی از شهرستان‌های استان به دلیل شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن، برکت و برکت پلاس در ۴۰۴ مرکز خدمات جامعه سلامت و پایگاه بهداشت در سراسر چهارمحال و بختیاری موجود هستند.

وی افزود: مردم می‌توانند جهت تزریق واکسن از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر به مراکز خدمات جامعه سلامت و پایگاه بهداشت در چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن کرونا بیشتر باشد، این امکان وجود دارد که شیفت عصر هم اضافه شود.

احمدی درخصوص وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در هفته گذشته همه شهرستان‌های این استان در وضعیت آبی قرار داشتند، اما از ابتدای هفته جاری یکی از شهرستان‌های استان به دلیل شیوع بیماری کرونا به رنگ زرد درآمد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر رنگ شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از آبی به زرد یک زنگ خطر است لذا مردم باید مراقبت‌ها درخصوص بیماری کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چند اقدام ساده برای عبور آسان از پیک هشتم توصیه می‌شود که شامل شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تکمیل واکسیناسیون هستند.

احمدی بیان کرد: اگر کسی واکسن نزده یا اینکه ۶ ماه از نوبت تزریق واکسن وی گذشته باشد حتماً باید برای دریافت واکسن مراجعه کند.

وی درخصوص نوع دوز یادآور واکسن کرونا افزود: هیچ تفاوتی بین چهار واکسن کرونا موجود، وجود ندارد و فرد برای تزریق دوز یادآور از هر کدام از این چهار نوع واکسن می‌تواند دریافت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964822

مهمترین اخبار ایران و جهان: