نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:22

مسوولان با عاملان گرانی‌های بازار برخورد کنند

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد با انتقاد از گرانی‌های بازار، گفت: مسوولان مشکلات را با حضور در بازار رصد کنند و با اخلال‌گران و عاملان گرانی در جامعه برخورد جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، با تاکید بر رعایت تقوی اظهار کرد: اگر انسان تقوا را در پیش نگیرد، کار به جایی می‌رسد که شیطان با گوش انسان می‌شنود، با چشم او می‌بیند، باطل را بر زبانش جاری و حاکم بر او می‌شود.

وی با بیان اینکه امیر المومنین علی علیه السلام بر شکر نعمت و عدم دلبستگی به دنیا سفارش می‌کند، افزود: انسان نباید تکبر داشته باشد و فریب نعمت‌های دنیا را بخورد، زیرا رنج، سختی و مهلت آن تمام و هر موجود زنده‌ای به سمت مرگ می‌رود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر کسی عمل صالح را در پیش نگیرد، به ظاهر زنده به زندگی است، اما در حیات طیبه مرده است و حیات طیبه با عمل صالح و تقوا، حاصل می‌شود، گفت: در بیان مولای متقیان، راه‌های دیگر رسیدن به حیات طیبه، کسب معرفت الهی، شناخت دین و احکام، موعظه، نشست با انسان‌های متقی و یاد خداوند متعال است.

شمسی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش رضاشاه برای از بین بردن حجاب، اضافه کرد: حجاب یک واجب شرعی است و در آیه ۳۱ سوره نور بر آن تأکید شده است.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد خاطرنشان کرد: حجاب کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، از طرفی عزت و تضمین کننده مصونیت و امنیت بانوان است.

وی بیان کرد: دشمن در ماه‌های اخیر تلاش کرد حجاب و عفاف را تحت‌الشعاع قرار دهد و آن را کم‌رنگ کرد، اما توطئه‌های آنان نقش بر آب شد.

وی گفت: بانوان ما پس از انقلاب در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فناوری و ورزشی به جاهایی رسیدند که مردان ما نتوانستند برسند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ و شهادت امیرکبیر گفت: امیرکبیر هنگام بروز مشکلات در میدان عمل بود و این رفتار او سبب شد نام نیکش به یادگار بماند، بنابراین مسوولان ما هم باید اهل عمل بوده و برای رفع مشکلات حضور داشته باشند.

شمسی‌فر با بیان اینکه مشکل ما گرانی است و این زندگی مردم به ویژه فقرا را تحت الشعاع قرار داده است، عنوان کرد: ما شاهد هستیم یک جنس با قیمت‌های مختلف فروخته می‌شود و این امر ریشه در عدم نظارت و مدیریت دارد.

وی خاطرنشان کرد: درست است برخی مشکلات و گرانی‌ها ریشه در تحریم دارد ، اما برخی از گرانی‌ها به تحریم و توطئه دشمنان مربوط نیست.

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد گفت: مسوولان باید به این نکته توجه کنند که در روز قیامت از آنان سوال می‌شود، بنابراین باید مشکلات را با حضور در بازار رصد کنند و با اخلال‌گران و عاملان گرانی در جامعه برخورد کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 958666

مهمترین اخبار ایران و جهان: