نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 00:04

رویداد سمپادی کهگیلویه برگزار شد/ ادامه رقابت در چند بخش

دهدشت_ رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه از برگزاری المپیاد علمی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و مناطق دیشموک و چاروسا به میزبانی دهدشت خبر داد.

فریدون فاطمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۲۴۰ دانش آموز دختر و پسر پایه دهم و یازدهم از شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و مناطق دیشموک و چاروسا در ۱۴ رشته به مدت یک هفته به رقابت می‌پردازند.

وی رویداد المپیاد علمی دانش آموزی را مهم دانست و تصریح کرد: المپیاد دانش آموزی ابزاری است برای رقابت دانش آموزان سراسر دنیا در یک سطح آموزشی و هدف از ایجاد المپیادها، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است.

فاطمی زاده عنوان کرد: برگزاری و شرکت در این مسابقات اقدامی در جهت توجه به سرمایه‌های علمی کشور تلقی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه افزود: فرایند کسب مهارت‌ها و ایجاد آمادگی جهت شرکت در المپیادها می‌تواند باعث تقویت و عمق بخشیدن به آموخته‌های دانش آموزان شود.

فاطمی زاده با اعلام زمانبندی این مسابقات گفت: المپیاد علمی کامپیوتر، جغرافیا و علوم زمین در روز شنبه اول بهمن ماه، المپیاد شیمی و تفکر و کارآفرینی در روز یکشنبه دوم بهمن ماه، المپیاد نجوم و اختر فیزیک، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در روز دوشنبه سوم بهمن ماه، المپیاد فیزیک و سواد رسانه‌ای در روز سه شنبه چهارم بهمن ماه، المپیاد ریاضی و اقتصاد مدیریت در روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه برگزار و المپیاد ادبی و علوم و فناوری در روز پنج‌شنبه ششم بهمن ماه و المپیاد زیست‌شناسی در روز جمعه هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این آزمون‌ها در حوزه‌های داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول برای شرکت در آزمون مرحله دوم به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال می‌شود.

فاطمی زاده با اشاره به مزایای شرکت و کسب موفقیت در هر یک از رشته‌های المپیاد دانش آموزی افزود: این مزایا می‌تواند باعث ترغیب هرچه بیشتر دانش آموزان به رقابت علمی شوند.

وی این مزایا را شامل کسب امتیازات و تسهیلاتی برای ورود به دانشگاه و رشته‌های خاص و عضویت بنیاد ملی نخبگان کشوری دانست.

فاطمی زاده گفت: از دیگر مزایای موفقیت در المپیادهای دانش آموزی را می‌توان وام‌های خرید مسکن، جذب و استخدام در دستگاه‌های دولتی، کسری خدمت وظیفه سربازی و حمایت جهت پذیرش به عنوان هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف برای اعضای این بنیاد برشمرد.

وی همچنین کسب مدال در رشته‌های ادبی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی، کامپیوتر، نجوم و اختر شناسی را باعث معافیت از کنکور عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در پایان ضمن تقدیر از عوامل برگزاری المپیادها ابراز داشت: برای دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت علمی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998522

مهمترین اخبار ایران و جهان: