نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:05

جزئیات کامل برنامه‌های قرآنی در دهه آخر صفر

مشهد ـ رئیس اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی از طراحی و اجرای بیش از ۱۰ عنوان ویژه برنامه قرآنی در بارگاه ملکوتی حضرت شمس الشموس به مناسبت آغاز دهه پایانی ماه صفر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی احمدزاده با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول الله (ص) و شهادت امام حسن (ع) و ولی نعمت‌مان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرار داریم، اظهار کرد: اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی به همین مناسبت، ویژه برنامه‌های قرآنی متنوع و مختلفی را برای زائران بزرگسال، کودکان و نوجوانان تدارک دیده است.

برپایی «کرسی تلاوت رضوی» با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی

رئیس اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ۴ محفل قرآنی ویژه خواهران، برادران و نوجوانان در ایام دهه پایانی ماه صفر المضفر از سوی اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، گفت: نخستین محفل «کرسی تلاوت رضوی» با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی است که از ۲۰ شهریور ماه به مدت ۵ روز در نوبت صبح ساعت ۱۰ و در نوبت شب ساعت ۲۰:۳۰ در رواق دارالقرآن کریم واقع در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین محفل «محفل اُنس با قرآن» ویژه عموم زائران است که همه روز قبل از نماز مغرب و عشا ایوان در مقصوره صحن گوهرشاد بارگاه ملائک پاسبان امام رئوف شاهد برپایی آن خواهیم بود.

احمدزاده تصریح کرد: محفل قرآنی جواد الائمه (ع) ویژه نوجوانان، سومین محفل قرآنی این ایام به شمار می‌رود که همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر برپا می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی چهارمین محفل قرآنی بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را «محفل قرآنی ام ابیها» ویژه خواهران معرفی کرد و افزود: این محفل نورانی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در رواق حضرت زهرا (س) اجرا می‌شود.

از برپایی کارگاه‌های معرفتی تا زیبانویسی احادیث رضوی

وی با تاکید بر اینکه به مناسبت ایام شهادت ولی نعمت‌مان امام رضا (ع) ۳ کارگاه معرفتی و هنری در اماکن متبرکه رضوی برپا شده است، گفت: نخستین کارگاه «کارگاه بهترین پیام با محوریت پیام امام رضا (ع) به عبدالعظیم حسنی» به شمار می‌رود که همه روز در دو نوبت صبح و عصر در صحن و سرای حرم مطهر فعال است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: دومین کارگاه، «کارگاه بیان احادیث شریف نبوی با بهره‌گیری از کتاب گرانبها نهج الفصاحه» است که همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در رواق دارالعباده این آستان ملکوتی با حضور اساتید حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی افزود: سومین کارگاه، کارگاه خوشنویسی با محوریت نگارش احادیث رضوی است که در رواق دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برپا شده و هنرمندان خوشنویس در این کارگاه همه روز در دو نوبت صبح و عصر به خلق آثار هنری امام رضایی و اهدای آن به زائران حضرت امام رئوف می‌پردازند.

تفسیر قرآن کریم با حضور استاد رحیم پور ازغندی

وی در بخش دیگر از سخنانش به برگزاری محفل شرح و تفسیر قرآن کریم در دارالتفسیر حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: همه روز ساعت ۱۰، جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت احادیث تفسیری امام رضا (ع) مقبره شیخ طبرسی معروف به دارالتفسیر واقع در باغ رضوان برگزار می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم استاد رحیم پور ازغندی با عنوان «قرآن برای امروز» به صورت متناوب طی ماه‌های گذشته در دارالتفسیر حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شده است، خاطرنشان کرد: یک جلسه از این سلسله جلسات به دلیل همزمانی با ایام دهه پایانی ماه صفر المضفر، ۲۲ شهریور ماه با حضور این استاد گرانقدر در محل مذکور برپا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493122

مهمترین اخبار ایران و جهان: