نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:28

راه صادرات محصولات مازندران هموار نشده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پایین بودن قیمت برنج گفت: این نشان می دهند هنوز راه صادرات محصولات هموار نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری، کلید قبولی اعمال را تقوای الهی دانست و افزود: تقوا، نیکوکاری شاه کلید رستگاری است.

وی با گرامیداشت دهه وقف افزود: وقف صدقه جاریه به شمار می‌رود و نشان می‌دهد سابقه مردم مازندران دینداری و خدمت و توجه به مردم است. و ما نیز برای آیندگان باید موقوفات قبلی را حفظ کنیم و موقوفات جدید داشته باشیم.

وی با تقدیر از خیران و نیکوکاران و تشکر از دولت و مسئولان در برپایی مراسم اربعین و پیاده روی گفت: از نهادهای دست اندارکار امنیت مراسم نیز تقدیم می‌کنیم و علاوه بر این مردم عراق نیز جانانه پای کار آمدند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: خیران و مواکب عراقی و ایرانی برای مراسم اربعین پای کار آمدند و دولت عراق همکاری خوبی با کشور ایران داشته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ۲۲ میلیون زائر مدت دو هفته به سفر اربعین رفتند، افزود: برپایی این مراسم باشکوه در گرو همکاری دولت و نهادهای امنیتی و مردمی دو کشور صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور گفت: این شهدای والامقام خط شکنی کردند و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: در حال حاضر برنجکاران از قیمت پایین محصول گلایه دارند و در زمینه مرکبات نیز سال قبل دچار مشکل بودیم و این نشان می‌دهد که راه صادرات را نتوانستیم هموار کنیم و سازمان‌های مستقر در بنادر هماهنگی لازم را ندارند.

امام جمعه ساری بر لزوم وحدت رویه برای تسهیل در فرایند صادرات کالا تاکید کرد و گفت: از مسئولان تقاضا داریم تا رسیدن فصل برداشت مرکبات برای بازار فروش و عرضه برنامه ریزی کنیم.

وی با عنوان اینکه وصل کردن تولید با بازار مصرف دارای مشکل است از مسئولان خواست در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و گفت: مسئولان به مسئله معیشت توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه همایش اربعین یک شاه کلید محسوب می‌شود، گفت: این همایش برای دنیا دارای پیام است و دنیا در تلاش است این حرکت عظیم را بی فلسفه و سبک جلوه دهد و دنیا از پیام همایش اربعین و زیارت اربعین می ترسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489866

مهمترین اخبار ایران و جهان: