نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 16:51

حوادث رانندگی درون شهری اصفهان ۳۳ درصد افزایش یافت

اصفهان - رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: حوادث رانندگی درون شهری در استان اصفهان طی هشت ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تصادفات درون شهری استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: وضعیت تصادفات در اصفهان نگران کننده شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی آمار تصادفات در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز داشت: این میزان افزایش، بدون در نظر گرفتن سهم و نقش راه و خودرو که بسیار تأثیر گذار هستند، نشان دهنده خطای انسانی و نقش راننده به خصوص در معابر لغزنده و یخ زده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان مهمترین راه پیشگیری از تصادفات دلخراش را رانندگی تدافعی و رعایت سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: تجربیات گذشته گویای افزایش تصاعدی واژگونی‌ها و خروج وسایل نقلیه از جاده در فصل پاییز و زمستان، بدلیل تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله‌ی نقلیه، در میان رانندگان تهاجمی است.

وی اضافه کرد: اصول رانندگی تدافعی یعنی انجام تمام جوانب پیشگیرانه و منطقی در برابر بروز سوانح و تصادفات رانندگی چه از جانب خودمان چه از جانب دیگران و امید داریم همه رانندگان با تغییر رویکرد از رانندگی تهاجمی به تدافعی کمترین حوادث ترافیکی در فصول پیش رو را رقم بزنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918222

مهمترین اخبار ایران و جهان: