نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:41

آمادگی نیروهای امدادی برای جلوگیری از آتش سوزی مزارع

کرمانشاه- فرماندار سرپل‌ذهاب از آمادگی نیروهای امدادی برای جلوگیری از آتش سوزی مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آستانه آغاز برداشت گندم در شهرستان سرپل ذهاب برای جلوگیری از آتش سوزی باید اقدامات لازم پیش بینی و اجرا شود.

وی افزود: به همین‌منظور تعداد پنج دستگاه ماشین آتش نشانی برای استقرار در سرپل ذهاب از استان کرمانشاه درخواست شده و سه دستگاه ماشین آتش نشانی شهرداری سرپل‌ذهاب فعال و در حالت آماده باش است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: تیپ ۷۱ پادگان ابوذر در بحث مقابله با آتش سوزی در بخش قلعه شاهین از آمادگی کامل برخوردار است و در بحث آتش زدن پس چراها به شدت جلوگیری و با مسببان آن برخورد قانونی شود.

بابلی بیان کرد: در بحث برگزاری مانورهای نظامی در مناطق با پوشش گیاهان فراوان خودداری و هیچ مانور نظامی تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و جمعیت هلال احمر شهرستان برای مقابله با آتش سوزی در آماده باش ۱۰۰ درصدی باشد تا در زمان برداشت گندم و جو هیچگونه آتش سوزی نداشته باشیم.

وی اطلاع رسانی در فضای مجازی جلوگیری از آتش زدن پس چراها، استقرار دیده بان های منابع طبیعی در ارتفاعات و اطلاع رسانی در صورت بروز هر گونه اتش سوزی از دیگر اقدامات پیش بینی شده عنوان کرد.

فرماندار سرپل‌ذهاب در پایان گفت: با سامانه گرمسیری و ایستگاه‌های پمپاژ برای به کارگیری سامانه جهت مقابله با آتش سوزی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184922

مهمترین اخبار ایران و جهان: