نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:28

«بحران آب» و تهدید حیات مردم در شاهرود/ مسئولان به فکر باشند

شاهرود- امام جمعه شاهرود با اشاره به کمبود جدی آب و وضعیت بحرانی حیات در این شهرستان گفت: مردم مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای آب در شاهرود، تاکید کرد: همانطور که آمارها نیز بیان می‌کند ما در شاهرود با بحران کم آبی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود بارش‌ها و خشکسالی در سال‌های اخیر منابع آبی شاهرود را کاهش چشمگیری داده و حیات شهرستان با مشکل جدی روبرو شده است، تاکید کرد: در کنار اینکه از خدای متعال می‌خواهیم که بارش‌ها را نصیب ما کند، مسئولان نیز می‌بایست به فکر حفظ منابع آب و تأمین منابع جدید باشند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مشکل کم آبی در این شهرستان جدی است، گفت: مردم در آستانه تابستان صرفه‌جویی را در دستور کار خودشان قرار دهند تا بتوانیم بهتر از این شرایط عبور کنیم.

امینی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به شهادت شهید حمیدرضا الداغی در سبزوار، بیان داشت: شهادت این شهید بزرگوار ثابت کرد که علی رغم تمام توطئه‌های دشمنان و جنگ روانی و هجمه فرهنگی که دشمنان علیه ما دارند، همچنان مردم ایران اسلامی بر غیرت دینی خود پافشاری دارند.

وی در ادامه به ضرورت مقابله با فساد نیز تاکید کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با کارگران فرمودند، محورهای مختلفی برای مقابله با فساد وجود دارد که مسئولان باید عزم جدی را در اجرای آنها داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم از مسئولان قاطعیت در برخورد با فساد را مطالبه می‌کنند، ابراز داشت: واگذاری مبارزه به افراد مطمئن از دیگر مطالبات مردم در خصوص مبارزه با فساد است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود به این مسائل اشاره داشتند.

امینی شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر در گردش‌های مالی اقتصادی را یکی دیگر از راهکارهای مقابله با فساد در کشورمان دانست و گفت: باید بستر ایجاد کننده فساد، از میان برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190422

مهمترین اخبار ایران و جهان: