نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 21:41

شکایت کارگری در اردبیل کاهش یافته است/بهبود اشتغال مؤثر در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: میزان شکایت جامعه کارگری از کارفرمایان در استان اردبیل در یک سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه در اردبیل اظهار کرد: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است که فعالان این عرصه به عنوان موتور محرکه صنعت و اقتصاد کشور نقش‌آفرین اصلی در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم هستند.

وی از کارگران به عنوان عناصر مؤثر و واقعی در چرخش نظام اقتصادی و رشد تولید یاد کرد و گفت: اگر مقام معظم رهبری بر مهار تورم و رشد تولید تاکید دارند، کلید آن در دست کارگری است که با مجاهدت تمام سعی می‌کند کشور را از وابستگی‌ها نجات دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز پیشرفت‌های کشور را مدیون تلاش مؤثر کارگران و نیروی کار ماهری هستیم که بسترساز رشد و توسعه کشور شدند.

رحیم‌زاده افزود: بر اساس آمار اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل ۱۱۵ هزار کارگر در واحدهای کارگاهی و کارخانه‌ای استان مشغول کار بوده و مشمول بیمه اجباری هستند.

وی وظیفه ذاتی این اداره کل را صیانت از نیروی کار و نظارت بر تنظیم روابط کار و کارفرمایان عنوان کرد و ادامه داد: نباید بر این روابط خدشه‌ای وارد کرده و یا در این زمینه مؤلفه‌های اصلی نادیده گرفته شود.

رحیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران با جان و دل امروز در سنگر تولید پای کار هستند و به دور از هرگونه خستگی سعی می‌کنند به پیشرفت کشور و خودکفایی آن کمک کنند.

وی وظیفه و رسالت بازرسی از واحدهای کارگاهی و کارگری را یادآور شد و اضافه کرد: همکاران ما با نظارت‌های مستمر از واحدهای کارگری و کارفرمایی سعی می‌کنند تا بستر اجرای قوانین و مقررات این حوزه را مهیا کنند.

رحیم‌زاده بیان کرد: در چرخش چرخ‌های تولید کشور و شتاب‌بخشی به این عرصه ما به نیروی انسانی ماهر و متخصص نیاز داریم تا در این سنگر بتوان حمایت‌های همه‌جانبه را از آنها انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزایش بهره‌وری و ارتقای مهارت‌آموزی نیروی انسانی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تلاش مؤثر بر این است تا با تنظیم روابط درست، کارگران به حق و حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از کارگران نمونه استان اردبیل که در واحدهای مختلف تولیدی مشغول کار هستند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1181122

مهمترین اخبار ایران و جهان: