نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 13:14

اصلاح مسیر اتوبوس‌های زنجان در دست بررسی است

زنجان-رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: اصلاح مسیر اتوبوس‌های زنجان در برخی از خطوط در دست بررسی است.

داود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در مورد ضعف حمل و نقل عمومی در شهر زنجان اظهار کرد: برای جبران این کمبود در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس، ۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۲۵ دستگاه ون خریداری شد.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ابراز کرد: تا کنون ۱۲ دستگاه تحویل داده شده است اما مابقی به دلیل بدقولی خودروساز در انتظار تحویل و وارد شدن به چرخه حمل و نقل است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در خصوص کاهش تمایل مردم به استفاده از اتوبوس پس از تغییر مسیر اتوبوس‌ها و لزوم بازنگری در این طرح بیان کرد: برای این موضوع با یک مشاور قرارداده بسته شده و مطالعات اصلاح مسیر را انجام و نتایج اولیه را ارسال کردند اما هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: این مطالعات باید در کمیسیون حمل و نقل ارائه و در شورای ترافیک و شورای شهر مصوب شود که البته همه خطوط تغییر نخواهند کرد و اصلاحات برای مسیرهای دارای مشکل اعمال خواهد شد.

نوری در پاسخ به این سئوال که فواصل زمانی حرکت اتوبوس‌ها در برخی مسیرها زیاد است، یادآور شد: فواصل زمانی حرکت اتوبوس‌ها به مولفه‌های مختلفی مثل طول مسیر، تعداد اتوبوس، تعداد مسافر، ترافیک راه و سایر موارد بستگی دارد.

وی بهترین سرفاصله برای حرکت اتوبوس‌ها را ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن اتوبوس‌، مینی‌بوس و ون‌ها تلاش داریم تا ضمن خدمات‌رسانی بهتر این فواصل زمانی را به استاندارد برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در مورد اینکه برخی اتوبوس‌ها در محل ایستگاه توقف نمی‌کنند، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده چنین تخلفی موارد به سامانه ۱۳۷ یا ۱۳۳ گزارش دهند.

وی به پارک خودروها در حاشیه خیابان و محل ایستگاه اتوبوس و ایجاد اختلال برای توقف ناوگان اشاره کرد و گفت: این موارد به فرهنگ ترافیکی و شهروندی مردم ارتباط دارد و از طرفی برای ساماندهی موضوع باید پلیس راهور اعمال قانون کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1166766

مهمترین اخبار ایران و جهان: