نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 14:23

جشن بزرگ ولادت امام زمان (عج) در مهدیه کاشمر برگزار می‌شود

کاشمر ـ مسئول شوراهای مذهبی شهرستان کاشمر از برگزاری جشن ولادت امام زمان (عج) با محوریت و میزبانی مهدیه این شهرستان خبر داد.

علی ناظمی در گفتگویی با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه ساله در شب و روز میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) دومین شهر زیارتی خراسان رضوی جشن‌های مختلفی در امام زادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول شوراهای مذهبی شهرستان کاشمر با بیان اینکه همه ساله مهدیه کاشمر در شب ولادت میزبان ارادتمندان به ائمه اطهار است، گفت: شاعران و مداحان هیئت‌های مذهبی شهرستان نیز با حضور در جمع مردم با خواندن اشعار مختلف در مدح امام زمان بر شکوه این مراسم می‌افزایند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای هیئت‌های مذهبی شهرستان، یکی از رسوم قدیمی هیئت‌های مذهبی در ایام ولادت حضور دسته جمعی از هیئت‌های مختلف سطح شهر در مهدیه کاشمر است.

ناظمی اظهار کرد: در شب ولادت چندین موکب پذیرایی در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان قائم، میدان شهیدغلامی و دیگر خیابان‌ها برپا و از ارادتمندان پذیرایی می‌شود.

برپایی موکب‌های پذیرایی

مسئول شوراهای مذهبی شهرستان کاشمر افزود: در خیابان ۱۵ خرداد نیز سه موکب برای پذیرایی از ارادتمندان ائمه اطهار در مسیر امام زاده سید حمزه (ع) تا مهدیه کاشمر برپا می‌شود و همچنین گروه سرود خیابانی حسینیه حسینی (ع) در شب میلاد در سطح شهر اجرای برنامه خواهند داشت.

ناظمی تصریح کرد: همزمان با شب ولادت مراسم نور افشانی در میدان آزادی (باغمزار) با حضور شهروندان توسط شهرداری کاشمر نیز برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076713

مهمترین اخبار ایران و جهان: