نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 20:21

آمار بی‌سوادی در اصفهان زیبنده این استان نیست/ امنیت آزمون‌های نهایی تأمین می‌شود

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در موضوع بی‌سوادی از نظر تعداد در رتبه ۷ و از نظر درصد در رتبه ۲۳ قرار را دارد که این موارد زیبنده استان نیست و باید اقدامی ویژه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: استان اصفهان در موضوع بی‌سوادی از نظر  تعداد در رتبه ۷ و از نظر درصد در رتبه ۲۳ قرار را دارد که این موارد زیبنده استان نیست و باید اقدامی ویژه انجام شود و در این راستا موردی که می‌تواند ملاک عمل باشد برنامه‌ای خوب است تا دیگران را اقناع کند. 

وی افزود: در این برنامه شناسایی، حساس‌سازی مخاطبان و دعوت آن‌ها به سوادآموزشی و احصا برای حرکت هدفمند توسط مجموعه‌های مختلف بخشی از موضوعات قابل توجه است، همچنین محتوای تعریف شده جنبه دیگر این حرکت است. 

مرتضوی با تأکید بر اینکه باید استان به استان  بر حسب شرایط آن‌ها امکان ارزیابی و دخل و تصرف دوره‌ای در برنامه پیش‌بینی شده مطرح شود تا برنامه کارآمدتری آماده شود، خاطرنشان کرد: پس از تدوین برنامه مذکور شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی انتظارات از استان‌ها را مطرح کند و نقش‌هایی به آن‌ها داده شود که اگر تعریف ماموریت قابل اندازه‌گیری اتفاق بیفتد وارد کار اجرایی خواهیم شد. 

استاندار اصفهان گفت: باید برای حواشی حذف دروس عمومی از کنکور، کمیته‌ای در آموزش و پرورش شکل بگیرد و نتایج به نهادهای ذی‌ربط منتقل شود. 

وی با اشاره به اهمیت آزمون‌های نهایی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم امکاناتی برای تأمین امنیت آزمون‌های نهایی به‌صورت دائمی یا دوره‌ای در نظر گرفته شود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089113

مهمترین اخبار ایران و جهان: