نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 12:39

طرح جامع فاضلاب دزفول ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دزفول- مدیر آبفای منطقه دزفول با بیان اینکه طرح جامع فاضلاب دزفول ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون ۴۲ هزار فقره انشعاب خانگی، تجاری و سایر مصارف به این شبکه متصل شده است.

حسین سعادتی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت طرح جامع فاضلاب دزفول پرداخت و اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب شهرستان دزفول از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است.

وی افزود: همه فاضلاب‌های سبک و سنگین ۴۲ هزار فقره انشعاب خانگی، تجاری و سایر مصارف متصل به شبکه وارد تصفیه خانه فاضلاب واقع در گاومیش آباد غربی می‌شود.

مدیر آبفای منطقه دزفول بیان کرد: بر اساس آخرین نتایجی که توسط کارشناسان به دست آمده خروجی تصفیه خانه و محل ورود به رودخانه دز با پارامترهای (COD = ۴۰ و BOD=۱۶) اندازه‌گیری شده که این امر بیانگر عملکرد بسیار خوب تصفیه خانه فاضلاب است.

سعادتی فر اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب و انشعابات آن در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و برای اجرای ۱۰۰ درصد فاضلاب دزفول بر اساس برآورد ۱۴۰۱، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه فاضلاب مناطقی که به شبکه فاضلاب متصل نیستند به صورت سنتی دفع می‌شود، یادآور شد: این روش از گذشته در شهر دزفول حاکم بوده و همه فاضلاب سنگین وارد چاه جذبی و فقط فاضلاب سبک وارد جداول روباز شهرداری می‌شود.

سعادتی فر توضیح داد: در زمینه دفع فاضلاب سنتی نیز آبفا هیچ‌گونه دخل و تصرفی ندارد و فقط ۴۰ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری که اجرا شده تحت پوشش آبفا منطقه دزفول است.

مدیر آبفای منطقه دزفول با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ شرق رودخانه حدود ۸۰ درصد فاضلاب دزفول را از رودخانه دز عبور می‌دهد، گفت: به دلیل نبود قطعه‌های مورد نیاز در بازار، استادکاران آبفای دزفول به اصفهان اعزام شده و با همت و پشتکار موفق به تأمین و ساخت قطعه شدند و هم اکنون ایستگاه پمپاژ شرق با همه ظرفیت با چهار دستگاه الکتروپمپ شافت و غلاف فعال بوده و از آمادگی کامل برای دفع فاضلاب و هدایت آن به تصفیه خانه برخوردار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073857

مهمترین اخبار ایران و جهان: