نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 07:29

۹۵ درصد از دانش آموزان البرزی در مدارس ثبت نام کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه حدود ۹۵درصد ثبت نام‌ها انجام شده است، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام‌ آنها باقی مانده اتباع یا پرونده‌ دانش آموز مشکل دارد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز،در حاشیه نشست با مدیران مدارس و معاونان آموزش و پرورش و خیرین استان البرز، به خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه امسال امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر برگزار شد، گفت: برای اولین بار امتحانات نهایی به صورت هدفمند برگزار و یک نتیجه سراسری برای دانش آموزان اعلام شد. 

وی با اشاره به اینکه در استان البرز با تراکم دانش آموز مواجه هستیم، افزود: حدود ۴هزار و بیست و سه کلاس از مجموع سیزده هزار و پونصد کلاس بالای ۳۵ نفر است.

حجرگشت ادامه داد: تراکم بالای دانش آموزان بحث ثبت نام مدارس را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۵درصد ثبت نام‌ها انجام شده است، تصریح کرد: دانش آموزانی که ثبت نام‌ آنها باقی مانده اتباع یا پرونده‌ دانش آموز مشکل دارد. 

حجرگشت با اشاره به اینکه کتب درسی ابتدایی توزیع شده است، گفت: کتب درسی مقاطع دیگر تا هفته آینده تحویل مدارس داده می‌شود. 

وی در خصوص کلاس بندی مدارس، افزود: اگر کلاس بندی در مدارس انجام نشود نمی‌توانیم ابلاغ برای معلمان صادر کنیم. 

حجرگشت ادامه داد: با کمبود نیرو در حوزه‌های مختلف مواجه هستیم.

وی افزود: فاز دوم صد پروژه با کمک خیرین شروع شده است.

حجرگشت در خصوص استخدام معلمان، گفت: در سه مرحله استخدام معلمان صورت گرفت، مرحله اول آموزگاران با تعداد هزار و دویست و بیست و دو نفر، مرحله دوم حدود هزار دویست نفر برای دبیری متوسط ، مرحله سوم حدود دو هزار دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مراحل گزینش و ارزیابی انجام شده است.

وی اشاره‌ای به وضعیت سال گذشته کرد و گفت: امسال با جلساتی که برای مدیران و معلمان برگزار شد مسائل تبیین شد و همین الگو باید در مدارس برای اولیا اجرا شود و باید برای اولیا و دانش آموزان مسائل و قوانین آموزش پرورش تبیین شود.

این مقام مسوُول با بیان اینکه روز اول مهر طبق مصوبه مجلس بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، اظهار کرد: با رویکرد جدیدی به استقبال دانش آموزان خواهیم رفت. 

وی افزود: با دستور استاندار ۲۰۰ مدرسه با همکاری شهرداری‌ها، اولیا مربیان، خیرین و گروه‌های جهادی شاداب سازی و بازسازی صورت گرفت. 

حجرگشت اشاره به سرویس مدارس کرد و گفت: سال گذشته سرویس مدارس وضعیت خوبی نداشت اما امسال جلسات متعددی از اسفند ماه برگزار و پیمانکار‌ها مشخص شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501857

مهمترین اخبار ایران و جهان: