نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 10:20

نوسازی تجهیزات انتقال خون مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۶میلیارد اعتبار از محل دانش‌بنیان داشتیم، گفت: از این محل توانستیم زیرساخت‌ها و تجهیزات انتقال خون مازندران را نوسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران به‌مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان انتقال خون استان مازندران ۴۴ سال است شکل گرفت، اظهار کرد: اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۲ مرکز، ۶ پایگاه انتقال خون، ۶ مرکز ثابت خونگیری و سه اتوبوس سیار است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه در دولت سیزدهم باتوجه به کار جهادی اتفاقات خوبی در زمینه انتقال خون داد، اضافه کرد: با توجه به وسعت و جمعیت استان،گردشگری بودن مازندران و وجود بیمارستان‌های فوق تخصصی و دارا بودن بیش از ۱۴هزار بیمار خاص مصرف خون در استان بالا است.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه بیماران خاص در استان نیاز به خون مستمر و دائمی دارند، افزود: جمعیت شناور بالا به استان و همچنین ۴۷ بیمارستان و بالغ بر ۵ هزار و ۷۲۱ تخت را انتقال خون استان پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌ها در مازندران، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور یک میلیارد تومان اعتبار به ما تخصیص دادند که در تنکابن طی هفته دولت افتتاح خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون مازندران اظهار کرد: مرکز انتقال خون شهرستان نور در طول هفته سه روز خونگیری داشت که به ۶ روز رساندیم.

محمدی فیروزجایی با اشاره به افتتاح مرکز انتقال خون در شهرستان بابلسر، گفت: همچنین زمینی توسط خیر شروع به ساخت مرکز خون‌گیری کردیم.

وی تصریح کرد: مرکز فرآورده استان را با کمک خیران در مرکز استان احداث کردیم که در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: سامانه سیار خون‌گیری قرار بود در دولت‌های قبل به مازندران منتقل شود که در هفته دولت امسال به شهرستان نکا انتقال می‌شود.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۶ میلیارد اعتبار از محل دانش‌بنیان داشتیم، اظهار کرد: از این محل توانستیم زیرساخت‌ها و تجهیزات انتقال خون مازندران را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۳۰۰درصدی اعتبارات تملک دارایی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: همچنین اعتبارات هزینه‌ای نیز بیش از ۳۸درصد رشد داشت.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه بیش از۱۰ نیرو را جذب کردیم، افزود: باتوجه به نگاه رئیس‌جمهور مبنی بر نگاه تحولی مدیران، مجمع خیران را شکل دادیم که در ایزن زمینه بیش از ۱۳ میلیارد کمک داشتند.

محمدی فیروزجایی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۳۲۸هزار و ۵۴۰ نفر به انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کردند که حدود ۶درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت اهدای خون ما ۲۷۰هزار و ۶۶۰ واحد بوده که ۸درصد در اهدای خون رشد داشتیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران درباره پلاکت خون، یادآور شد: همچنین ۱۵۹هزار و ۹۵۶ واحد پلاکت گرفتیم که بیش از ۴۰درصد رشد صورت گرفت.

محمدی‌فیروزجایی با اشاره افزایش ۲۸درصدی ارسال پلاسما از استان به شرکت پالایش‌گر، یادآور شد: طی دولت سیزدهم ۱۲۸هزار و ۴۸۰ واحد پلاسما به شرکت  پالایش‌گر ارسال کردیم.

وی درباره سلول‌های بنیادی، اظهار کرد: اهدافی که برای ما تعیین شده به صد در صد اهداف دست یافتیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: امیدواریم بتوانیم با تلاش همکارانم گام‌های موثری در زمینه خون و فرآورده‌های خونی برداریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465757

مهمترین اخبار ایران و جهان: