نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 08:19

مبارزه با ملخ مراکشی در سطح ۱۵۰ هکتار از مزارع مانه‌وسملقان در حال انجام است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه در سطح بالغ بر ۱۵۰ هکتار تا کنون مبارزه با ملخ مراکشی صورت‌گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز فضل الله ایزدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه در سطح بالغ بر ۱۵۰ هکتار تا کنون مبارزه با ملخ مراکشی صورت‌گرفته است، اظهارکرد: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در این شهرستان هم‌زمان با مشاهده و خروج پوره‌های سن ۳ این نوع از ملخ‌ها با به‌کارگیری ادوات مکانیزه و سموم رایگان دولتی آغاز و در حال انجام است.

وی با اشاره به مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی و تداوم بارندگی‌ها و مناسب‌بودن پوشش گیاهی مراتع که باعث تفریخ کپسول تخم و خروج پوره‌های ملخ در مراتع اطراف و اراضی کشاورزی بوده است، گفت: احتمال طغیان و افزایش جمعیت ملخ‌های مراکشی و سایر ملخ‌های بومی در سطح شهرستان مانه وسملقان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان با تأکید بر اینکه بهره‌برداران باید نسبت به پایش آفت ملخ مراکشی در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ مراتب را دراسرع‌وقت به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مبارزه با ملخ تا پایان شهریورماه در سطحی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شود، ابراز کرد: در سال گذشته با ملخ‌های بومی در سطحی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه انجام شد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234657

مهمترین اخبار ایران و جهان: