نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 14:41

بحران اجاره بها را کنترل کنید

امام‌ جمعه نطنز گفت: بحران اجاره‌‌بها، مستأجران را در تنگنا قرارداده و سرپرست خانواده باید حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: رئیس‌جمهور محترم در سفری بسیار مهم و دوروزه به اندونزی سند ۱۱ گانه همکاری را بین دو کشور به امضا رساندند و بر اساس این سند همکاری مبادلات تجاری دو کشور افزایش می‌یابد.

وی افزود: در باب اهمیت سفر باید بگوییم که تاکنون به کشورهایی مانند اندونزی توجه نشده بود، اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی است که ۹۰ درصد از جمعیت ۲۸۰ میلیونی آن مسلمان هستند و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و تا ۲۰ سال آینده به قدرت چهارم اقتصاد تبدیل خواهد شد که در این مهم غفلت شده بود و حتی با امضای این سند ۱۱ گانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و این نشان از این بود که دولت در دیپلماسی ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای مسلمان شرق آسیا موفق عمل کرده است.

یعقوبی با انتقاد از برخی مراسمات غیرمعمول در مراسم عزاداری و ترحیم در سطح شهر گفت: در مجالس ترحیم باید برای فرد فوت‌شده قرآن تلاوت شود و برای ما زندگان موعظه و احادیث ائمه و پیامبر (ص) خوانده شود، اما متأسفانه می‌بینیم به‌جای تلاوت قرآن موسیقی‌ در مجالس عزاداری پخش می‌شود و وجود آلات موسیقی در مجالس عزاداری بافرهنگ ما همخوانی ندارد.

خطیب جمعه نطنز تصریح کرد: مسئله مسکن در کشور یک مسئله بسیار مهم است، بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۶ میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند و این یعنی ۲۰ میلیون جمعیت ایران مستأجر است، بحران اجاره‌نشینی دارد مستأجران را اذیت می‌کند، سرپرست خانواده باید حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه کند و باید برای مستأجران و صاحب‌خانه شدن آنها فکری کرد.

وی خطاب به مسؤولان بیان کرد: مسؤولان عزیز صرفا تشکیل جلسه و دستور دادن کاری را حل نمی‌کند، باید اقدام شود، علت گرانی اجاره، تورم است وقتی تورم بالا باشد اجاره هم بالا می‌رود، بنابراین باید اول تورم را کنترل کنند و توقع مردم و مقام معظم رهبری این است که قشر مستضعف سختی بیشتری نبیند و مرحله دوم مرحله نهضت و جهاد مسکن‌سازی است که متأسفانه کار خیلی ضعیف پیش می‌رود و راه تعادل بازار مسکن و اجاره عرضه مسکن مناسب به مستاجرین است.

تنها سالن اجتماعات و سینمای شهر بادرود تعطیل است و خاک می‌خورد

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: انتخاب ایران را در شورای حقوق بشر سازمان ملل، به‌عنوان ریاست مجمع حقوق بشر سازمان ملل جای تبریک دارد، درحالی‌که کشورهای معاند تلاش می‌کردند که ایران را از مجامع بین‌المللی مختلف چه تأثیرگذار و چه غیر تأثیرگذار حذف کنند، انتخاب ایران در مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل حقیقتاً مشت محکمی بود بر‌ دهان رسانه‌های معاند و مزدوران داخلی آنها بود.

وی افزود: پیام مهم این انتخاب این است که تلاش کشورهای معاند برای منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران بی‌نتیجه است همان‌طور که می‌دانید پروژه ایران هراسی در دستور کار آمریکایی‌ها قرار داشت اما همین انتخاب ایران اسلامی به‌عنوان ریاست مجمع حقوق بشر سازمان ملل به دنیا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها واقعاً هیچ جایگاهی در دنیا ندارند و روزبه‌روز در حال افول و سقوط حتمی و قطعی قرار دارند.

قاسمی با طرح سؤالی که چرا تنها سالن اجتماعات شهر بادرود تعطیل است، تصریح کرد: شهر بادرود با آن پیشینه قوی فرهنگی و تاریخی پس از سال‌ها تلاش مسؤولان صاحب یک سالن اجتماعات و سینما شد که به خاطر کرونا تعطیل شد.

امام‌جمعه بادرود ادامه داد: توقع می‌رفت بعد از کرونا سالن و سینما بازگشایی شود و برنامه‌های عمومی شهر در آن برگزار شود، این سالن مایه آبروی منطقه است، اما چندین سال است که دارد خاک می‌خورد و در دست‌اندازهای اداری گیرکرده است، اگر کسی از مزایده برنده نشد، ترک تشریفات بزنید و سالن را در اختیار شهرداری بادرود قرار بدهید، در این کار هیچ کوتاهی از طرف هیچ‌کس پذیرفته نیست.

وی در مورد تهیه زمین برای مسکن در بادرود گفت: این روزها موضوع ساخت‌وساز خانه ویلایی مطرح است، خواست ما هم دقیقاً همین برخوردار شدن از پلاک‌های خانه ویلایی است، اما به‌شرط اینکه اداره راه و شهرسازی بتواند زمین موردنیاز را تأمین کند در غیر این صورت چاره‌ای جز ساخته واحدهای مسکونی به‌صورت طبقاتی وجود ندارد.

 قاسمی گفت: نکته دوم اینکه آستان مقدس آقا علی عباس وظیفه برای تأمین زمین مسکونی ندارد، ضمن اینکه این اراضی کاربری کشاورزی و باغداری دارد که موجب حفظ محیط‌زیست و اکوسیستم طبیعت و درختان و اشجار باعث افزایش کیفیت هوا در شهر کویری بادرود می‌شود، همچنین بر اساس قوانین موجود و تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای مر قانون امکان واگذاری اراضی متعلق به امامزاده آقا علی عباس به غیر وجود ندارد.

امام‌جمعه بادرود ادامه داد: نکته سوم اینکه این قانون ساخت‌وساز خانه برای تأمین مسکن قشر ضعیف جامعه است که امکانات مالی ضعیفی دارند محسوب شده و قرار است فردی که مستأجر است و امکانات مالی کمی دارد صاحب‌خانه و سرپناه بشود که در این صورت ساخت طبقات مسکن برای این قشر هزینه کمتری دارد و چه اشکالی دارد واحدهای دوطبقه ساخته شود، مگر خانه‌های فرهنگیان، شبکه بهداشت، بهزیستی به‌صورت دوطبقه ساخته نشد چه اشکالی پیش آمد.

وی گفت: مطلب مهم و قابل‌توجه این‌که کشاندن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی و معطلی با طرح این موضوعات باعث شده که ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ما بیش از یک سال و نیم به تأخیر بیفتد و مداخله این افراد خسارات سنگینی را به جوانان فاقد مسکن وارد کرده است این‌که ما باید تابع قانون و مقررات باشیم.

پایان پیام/63025

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239313

مهمترین اخبار ایران و جهان: