نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 12:02

فرمانده نیروی دریایی ارتش: فکر تولید شبیه‌ساز از سال ۹۵ کلید خورد/ ساخت شبیه‌ساز با رعایت استانداردهای بین‌المللی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به افتتاح بزرگترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی گفت: در سال ۹۵ به این فکر افتادیم تا شبیه‌ساز جامعی را تعریف کنیم که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه خودمان تولید شود،تا هیچ گونه وابستگی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل اینکه کار در دریا با توجه نوع تجهیزات، حساسیت موجود و برای صرفه‌جویی و بالا بردن مهارت کسانی که با تجهیزات کار می‌کنند، مهم است، به  همین دلیل این شبیه‌ساز جامع طراحی شده است.

وی گفت: این شبیه‌ساز قبلا با کیفیت و توانمندی پایین‌تری از کشورهای خارجی تامین می‌شد اما نه پشتیبانی خوبی داشت و نه نیازمندی آموزشی ما را تامین می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از سال ۹۵ به این فکر افتادیم تا شبیه‌ساز جامعی را تعریف کنیم که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه خودمان این اتفاق بیفتد؛ به‌گونه‌ای که هیچ گونه وابستگی نداشته باشیم.

ایرانی خاطرنشان کرد: آنچه که مدنظر ما بود، این شبیه‌ساز با رعایت استانداردهای بین‌المللی و جهانی ساخته شود که خدا را شکر بعد از سالیان متمادی شاهد افتتاح آن هستیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218213

مهمترین اخبار ایران و جهان: