نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:43

مشکل اصلی بحران جمعیت فرهنگی است

قزوین- امام جمعه شال با بیان اینکه مدیران کشور باید وظایف سازمانی خود درباره افزایش جمعیت را به درستی انجام دهند، گفت: مشکل اصلی در بحث سیر نزولی جمعیت مشکل فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر شال با بیان اینکه از جمله پیش نیازهای کسب تقوا دانستن احکام الهی و معارف دین است، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در عالی‌ترین مراتب از این سطح از تقوا برخوردار بود.

وی افزود: وجود بارگاه حضرت معصومه (س) در قم موجب شده قم از جانب اهل بیت (ع) حرم اهل بیت نامگذاری شود و به مرکز ظهور معارف ناب شیعی تبدیل شده و اسلام ناب محمدی از آنجا به اقصی نقاط عالم انتشار یابد.

امام جمعه شال تاکید کرد: ظهور بانوانی مجتهد و عارف مثل بانو سیده نصرت امین اصفهانی در عصر خفقان رضا خانی میوه الگوپذیری دختران این مرز و بوم از کریمه اهل بیت (س) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی جمعیت ادامه داد: مسئولین کشور خصوصاً مسئولین محلی با مطالعه و نصب العین قرار دادن سیاستهای کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری دام ظله العالی در سال ۹۳ به مسؤلین ابلاغ کردند به دنبال عبور کشور از بحران جمعیتی باشند.

امام جمعه شال با بیان اینکه مدیران کشور باید وظایف سازمانی خود درباره افزایش جمعیت را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: از طرفی چون مشکل اصلی در بحث سیر نزولی جمعیت مشکل فرهنگی است، توجه اقشار مختلف مردم به این مقوله لازم به نظر می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه ماه ذی القعده ماه خودسازی و بندگی خداوند و ماه استجابت دعا است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود، یادآور شد: حج اوج بندگی و معنویت یک انسان است که در سرزمین وحی متجلی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223057

مهمترین اخبار ایران و جهان: