نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 14:40

وزارت کشور و شورای نگهبان زمینه رقابت همه گرایش‌های سیاسی را فراهم کنند

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: وزارت کشور و شورای نگهبان زمینه رقابت همه گرایش‌های سیاسی در چارچوب نظام را در انتخابات فراهم کنند تا شاهد رقابت و مشارکت بیشتر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت روز بصیرت، گفت: بصیرت نوعی عقل گرایی پرفضیلت است که از اخلاق اسلامی و روح پاک تزکیه شده به دست می‌آید روشن بینی و سعادت دنیوی و اخروی و شناخت حق از باطل از جمله فواید بصیرت است.

وی ضمن گرامی‌داشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، افزود: ۹ دی جزو ایام الله به معنی حقیقی کلمه است.

 امام جمعه شهرستان پارسیان شهادت سردار سید رضی موسوی توسط رژیم غاصب اسرائیل را تبریک و تسلیت گفت و بیان داشت: اسرائیل به دنبال فرار از مخمصه غزه است اما بداند که با این اقدامات صدها سیدرضی و حاج قاسم جای آنها را پر خواهند کرد.

 حجت الاسلام اسماعیل نیا سالروز ارتحال آیت الله مصباح یزدی و شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشت و افزود: این بزرگواران در روزگاری که فتنه‌ها بر حقایق سایه افکنده بود نقش آفرینی کردند حاج قاسم کسی بود که با علم و تقوای بالا به بصیرت بی‌نظیری رسیده بود که تاثیرگذاری او حتی بعد از شهادتش نیز ادامه دارد.

 این استاد حوزه ودانشگاه یادآور شد: حدود دو ماه دیگر تا دو انتخابات مهم و تاثیرگذار مجلس باقی مانده است امروز زمانی است که باید متنفذین، ریش سفیدان، تریبون داران، اساتید، فرهنگیان و مردم شریف با بصیرتی فاطمی همچون سردار سلیمانی به روشنگری و بصیرت افزایی و دفع توطئه دشمن در مایوس کردن مردم و ایجاد زمینه حضور حداکثری در انتخابات بپردازند.

وی به دیدار مردم خوزستان و کرمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا انتخابات را تحول ساز دانستند و فرمودند که تحول فقط با انتخابات محقق می‌شود. البته مشارکت و رقابت هرچه بیشتر و جدی تر باشد، تحول سازی انتخابات بیشتر خواهد شد.

 وی ادامه داد: وزارت کشور و شورای نگهبان باید زمینه مسابقه و رقابت همه جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی را فراهم کنند تا شاهد شور نشاط و رقابت و مشارکت بیشتر باشیم.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان چهارمین سالگرد سردار سلیمانی راگرامی داشت و گفت: همه ما مدیون حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های او هستیم؛ وحدت امروز جبهه‌های مقاومت و موفقیت‌های آنها مرهون حاج قاسم است و نکته مهم این است که مکتب حاج قاسم انسان ساز است جوان‌های جویای کمال، حاج قاسم را بشناسید و سیره رفتاری او را الگوی خود قرار دهید.

امام جمعه شهرستان پارسیان به دیدار جمعی از بانوان با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبری معظم فرمودند، مسئله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است بانوان جامعه ما سعی کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی هم در حکمت و دانش از فاطمه زهرا الگوبرداری کنند.

امام جمعه شهرستان پارسیان در پایان ضمن دعوت از همه مردم برای گرامیداشت میلاد حضرت زهرا و سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: ان شاالله در این هفته شاهد حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بین اقشار مختلف مردم پارسیان خواهیم بود که امیدوارم سفر پر خیر و برکتی باشد.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619757

مهمترین اخبار ایران و جهان: