نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 09:10

رهایی سومین محکوم به قصاص در بخش خزل نهاوند

رییس حوزه قضایی خزل گفت: در هفته اخیر با پیگیری های انجام شده با گذشت اولیای دم از حق خود، سومین پرونده قتل عمد این حوزه قضایی در سال جاری ختم به مصالحه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ احمد رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری با اشاره به بخش کوچکی از اقدامات انجام گرفته در حمایت از حقوق عامه در حوزه قضایی بخش خزل نهاوند اظهار کرد: به تازگی و به پیشنهاد این مرجع قضایی گروهی متشکل از تعدادی  از مسؤولان بخش خزل و خیران نیک‌اندیش بخش برای جمع‌آوری کمک های مردمی به منظور حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در روستاهای محروم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود آن که مدت زیادی از ایجاد این گروه نگذشته، تاکنون با جمع‌آوری کمک‌ها، ۴۰۰ کاپشن تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم در حال توزیع است.

رئیس حوزه قضایی بخش خزل تصریح کرد: تهیه کتاب‌های کمک آموزشی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر کمک های این گروه خیر است.

وی با اشاه به اینکه در حال حاضر با دستور قضایی برای بخشی از مسیر پرخطر فیروزان ـ نهاوند گاردریل بتنی نصب شده، افزود: اقدامات قضایی لازم برای نصب تیر برق جهت سهولت برق رسانی به روستاهای محروم فیروزان و رفع معارض درباره پست برق نهاوند با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی این حوزه قضایی انجام شده است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه هیج لذتی بالاتر از عفو و گذشت نیست، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته تنها درباره یک پرونده، شاکی از ۱۵ میلیارد تومان خود گذشت کرد.

وی به موضوع ختم به مصالحه شدن سه پرونده قصاص و گذشت اولیای دم از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این مهم حاصل تلاش کارکنان دستگاه قضایی برای ایجاد صلح و سازش و ترویج فرهنگ زیبای بخشش است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635613

مهمترین اخبار ایران و جهان: