نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 23:45

کشت گیاهان دارویی بومی در فضای سبز استان اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: استفاده از گیاهان دارویی بومی در فضای سبز شهری علاوه بر افزایش تنوع زیستی و حفظ ژرم پلاسم امکان آشنایی و افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به این گیاهان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال شهبازی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضاهای سبز شهری به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها به شمار می‌روند و در شهرها علاوه بر عملکردهای زیبایی شناختی، اجتماعی و ساخت کالبد شهر، کاهش آلودگی صوتی، افزایش نفوذپذیری خاک، کاهش سطح ایستایی آب بهبود شرایط آب و هوا در شهر و جذب گرد و غبار مؤثر است.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از گیاهان دارویی بومی در فضای سبز شهری علاوه بر افزایش تنوع زیستی در فضای سبز، حفظ ژرم پلاسم گیاهان دارویی امکان آشنایی و افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به این گیاهان را فراهم می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: از آنجا که در مناطق خشک و نیمه خشک معمولاً محدودیت آب وجود دارد، مصرف بالای منابع آبی، در ایجاد فضای سبز قابل توجیه نیست. انتخاب گیاهان مناسب در منظرسازی و طراحی الگوی کاشت بر اساس گونه‌های دارویی بومی مقاوم در برابر خشکی مسئله مهمی است.

شهبازی بیان کرد: تعدادی از گونه‌های گیاهان دارویی که در حال انقراض هستند در این فضاها می­توان ضمن احیاء آنها، شهروندان را با خصوصیات اکولوژیکی این گونه‌ها آشنا کرد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641513

مهمترین اخبار ایران و جهان: