نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 12:32

حضور به موقع امدادگران خراسان جنوبی در 160 حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیروهای هلال احمر استان از ابتدای سال جاری تاکنون برای امداد رسانی به ۱۶۰ مورد حادثه به موقع در محل حادثه حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، نیروهای هلال احمر استان به ۱۶۰ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد امداد رسانی انجام شده ۱۱۳ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۱۸ مورد شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، سه مورد کوهستان، دو مورد خدمات مناسبتی بوده و ۱۲ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

وی مجموع حادثه دیدگان این حوادث را دو هزار و ۱۶۵ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع حادثه دیدگان ۵۱۱ نفر در حوادث جاده ای، ۴۷۱ نفر در سیل و آبگرفتگی، پنج نفر در حوادث کوهستان، ۳۲ نفر در شهری حوادث، یک نفر در صنعتی و کارگاهی، ۷۴ نفر با مراجعه به پایگاه های هلال احمر و هزار و ۷۱ نفر هم در مناسبت های گوناگون از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این که در مجموع طی حوادث اعلامی به هلال احمر ۷۱نفر نجات یافته اند، گفت: ۵۵ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۱ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

کاوسی با اشاره به این که ۹۹۳ امدادگر در قالب ۳۳۹ تیم عملیاتی به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، اظهار کرد: همچنین ۳۱۷ دستگاه خودروی امدادی در روند امدادرسانی ها به‌کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۰۲ نفر در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده‌اند، افزود: ۲۳ مورد عملیات رهاسازی توسط تیم های هلال احمر انجام شده است.  

وی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166813

مهمترین اخبار ایران و جهان: