نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 11:54

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا در استان اردبیل

اردبیل- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴ میلیون و ۲۶۱ هزار تن کالا در یک سال گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده است.

کلیم الله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا جابجا شده بود در ۱۲ ماهه گذشته افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۰۰ هزار و ۶۱۵ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۸ هزار برگ بارنامه صادر شده بود در این بخش نیز ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، انواع بنزین، شمش آهن، آب معدنی و هندوانه اعلام و تصریح کرد: در ۱۲ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۶۱ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۶۶ هزار تن از شهرستان پارس آباد، یک میلیون و ۸۳ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۱۸۷ هزار تن از شهرستان بیله سوار، ۱۰۹ هزار تن کالا از شهرستان مشگین‌شهر، ۶۲ هزار تن از شهرستان گرمی، ۲۹۵ هزار تن از شهرستان خلخال و ۹۸ هزار تن کالا نیز از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

وثوقی افزایش ۳۴۰ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شد و بیان کرد: در ۱۲ ماهه گذشته ۲۹۵ هزار تن کالا در این شهرستان جابجا شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶۷ هزار تن بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۳۱ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۲ ماهه گذشته بیش از ۱۱ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده که در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار برگ بارنامه بود.

وثوقی فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا را با دو باب پایانه کالا در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۵۰ ناوگان و بیش از ۱۲ هزار راننده در حوزه حمل و نقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120613

مهمترین اخبار ایران و جهان: