نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:17

پاسخ «مدودف» به درخواست «بورل» درباره عدم واکنش به حمله اوکراین

معاون شورای امنیت روسیه امروز به درخواست «جوزف بورل» درباره عدم واکنش مسکو به حمله اوکراین به کرملین پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه در واکنش به سخنان «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از مسکو خواسته بود از حمله به کرملین برای تشدید درگیری استفاده نکند، گفت: این اقدام تروریستی که توسط مقامات کی‌ یف تحت رهبری ایالات متحده و با تایید مقامات اتحادیه اروپا انجام شد، منجر به تشدید درگیری خواهد شد.

معاون شورای امنیت روسیه در این ارتباط اضافه کرد: این همان چیزی است که واشنگتن و بسیاری از احمق ها در بروکسل می خواهند.

این در حالیست که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در سخنانی ادعا کرده بود: پاسخ «زلنسکی» ( رئیس جمهور اوکراین) به عدم دخالت کی یف در این خصوص ملاک است! خبر را شنیدم و تصاویر را مشاهده کردم. حرف های زلنسکی را نیز شنیدم. او به روشنی اعلام کرد که اوکراینی‌ ها در این حمله نقشی نداشتند، آن ها از کشور خود دفاع می‌کنند اما در خاک خود می‌ جنگند و به خاک روسیه حمله نکرده‌ اند!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز در سخنانی از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد و گفته بود: رژیم کی‌ یف بامداد روز چهارشنبه سوم ماه می اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

در همین ارتباط، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه به دنبال آشکار شدن ابعاد جدیدی از اقدام اوکراین در حمله پهپادی به کاخ کرملین تأکید کرد: هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی «زلنسکی» وجود ندارد. او حتی برای امضای تسلیم بدون قید و شرط هم دیگر لازم نیست. همانطور که می‌دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188557

مهمترین اخبار ایران و جهان: