نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:04

استقرار نیروهای مصر در تنگه باب المندب یمن

پس از آنکه امارات یکی دیگر از جزایر یمن را اشغال کرد، برخی منابع نظامی این کشور از رسیدن یک یگان نظامی مصری به جزیره راهبردی «میون» در تنگه «باب المندب» در جنوب یمن ظرف چند روز گذشته خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،وبگاه عربی 21، به نقل منابع آگاهی در یمن از ورود نظامیان مصر به تنگه باب المندب خبر داد و نوشت که ورود یگان نظامی مصری به جزیره «میون» یمن، سرآغاز حضور نظامی این کشور در یمن و به طور خاص در این جزیره راهبردی باشد که ما بین تنگه باب المندب و دریای سرخ قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای نظامی مصر فرماندهی نیروی عملیات مشترک موسوم به (153) را در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن برعهده می‌گیرد.

اخبار یمن , کشور مصر ,

این منبع نظامی مسئول که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: این یگان نظامی مصری که چند روز قبل به میون رسید، اقدام به نصب یک سیستم رادار و دستگاه‌های ارتباطی وابسته به نیروهای مشترک دریایی کرده که اواسط دسامبر فرماندهی آن را برعهده گرفت.

حضور این نیروها در حالی است که مصر، پیشنهاد امارات و عربستان سعودی در ابتدای حمله دو کشور به یمن، جهت مشارکت در این جنگ را رد کرده بود. اخیرا گزارش‌های تأیید شده از اقدام اماراتی‌ها در اشغال جزیره میون و خرید بخش‌هایی از آن‌ با همکاری صهیونیست‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 930357

مهمترین اخبار ایران و جهان: