نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 15:10

فوت یک شهروند زاهدانی با علائم بیماری کنگو

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مواردی از ابتلاء به بیماری های مشترک انسان و حیوان به ویژه «تب کریمه کنگو» و فوت یکی از شهروندان با علایم این بیماری بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمود فاطمی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مواردی از ابتلاء به بیماری های مشترک انسان و حیوان به ویژه «تب کریمه کنگو» و فوت یکی از شهروندان با علایم این بیماری بودیم. 

رئیس مرکز بهداشت زاهدان فزود: این بیماری عمدتاً از طریق تماس فرد با ترشحات، بافت و خون آلوده دام ذبح شده منتقل میگردد.

وی ادامه داد: علائم این بیماری غالباً به صورت تب و لرز، سردرد شدید، درد پشت و کمر، خونریزی زیر پوستی و گیجی در فرد بیمار ظاهر میشود.

فاطمی گفت: از شهروندان عزیز که قصد انجام سنت الهی ذبح در روزهای عید سعید قربان را دارند مواکداً خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از این بیماری هستیم.

وی بیان کرد: خرید و ذبح دام در مراکز تحت نظارت دامپزشکی انجام شود، به هیچ وجه دام در منازل و معابر عمومی ذبح نگردد، افرادی که دام را ذبح میکنند از وسایل حفاظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده نمایند، از مصرف جگر تازه یا گوشت تازه به صورت خام یا نیم پز خودداری گردد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317857

مهمترین اخبار ایران و جهان: