نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:53

بسیاری از جنایات منافقین در کتب تاریخی نوشته نشده است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات منافقین با حمایت‌های آمریکا در دهه ۶۰، گفت: منافقین با جنگ مسلحانه در داخل کشور به کسی رحم نکردند و تا کنون ۱۷ هزار کتاب از این جنایات نوشته شده و خیلی موارد هنوز نوشته نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: بنا به گفته این امام بزرگ کسی که سنت بدی در میان جامعه بنا نهد بداند که علاوه بر گناه آن، گناه عمل‌کنندگان به آن سنت نیز بر او نوشته می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت پایه‌گذاری سنت‌های حسنه و انسان‌ساز در جامعه، خاطرنشان کرد: برخی افراد صرف داشتن پول در مجالس اموات یا مجالس عروسی سفره‌های کلان می‌گسترانند و با رسم‌سازی پایه‌گذاری غلطی در جامعه می‌کنند و نظم جامعه را بر هم می‌زنند.

وی عرفه را روز خداشناسی و معادشناسی دانست و بیان کرد: برخی روز عرفه را به خوبی می‌شناسند و از این دعا بهره‌مند می‌شوند اما باید این دعا تقویت شود و به صورت گسترده برگزار شود چرا که این روز، روز نجات از مهالک و دشمنی‌هاست.

نکونام با اشاره به عید سعید قربان، اظهار داشت: رسیدن به کمالات انسانی بدون قربانی نمی‌شود که قربانی نفس و شیطان درون یکی از مصادیق آن است همچون حضرت ابراهیم که با قربانی نفس اسماعیلش را به قتلگاه برد یا همچون حضرت اباعبدالله الحسین که همه بستگان خود را در راه خدا قربانی کرد.

وی با بیان اینکه غدیر را باید شناخت و به همه شناساند، افزود: غدیر امسال باید متفاوت از سال‌های دیگر برگزار شود و قدمی برای زنده‌ نگه‌داشتن آن برداریم و همه را به این واقعه پرمحتوا واقف کنیم. 

نکونام با اشاره به سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر گفت: با اراده الهی هدف شیطانی دشمن خنثی شد و رهبر انقلاب زنده ماند تا با ارتقای کشور به ایران و ایرانی عزت بخشد و امروزه شاهد آثار و برکات آن باشیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی ۷ تیر، ادامه داد: به گفته امام مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش رنج‌آورتر است چرا که دشمن با سم‌پاشی و القائات منفی این شخصیت را با اتهام‌های فراوان روبرو کردند اما او همانند یک کوه استوار بود و محکم در مسیر انقلاب ماند و به همراه ۷۲ یار وفادارش اسلام را یاری کرد.

نکونام تصریح کرد: قوه قضاییه باید راه این شهیدان را ادامه دهد که تا حدودی این زمینه فراهم شده است و حضور هر سه قوه برای مبارزه با فساد و شناسایی گلوگاه‌های فساد قابل تقدیر است اما کماکان باید پاسخگویی به مردم با سرعت بیشتری صورت گیرد و روند محاکمات طولانی نشود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات منافقین با حمایت‌های آمریکا در دهه ۶۰، گفت: منافقین با جنگ مسلحانه در داخل کشور به کسی رحم نکردند و تا کنون ۱۷ هزار کتاب از این جنایات نوشته شده و خیلی موارد هنوز نوشته نشده است.

وی افزود: در نهایت ایران منافقین را به انزوا کشاند و از کشور متواری شدند و دشمنان بیرونی انقلاب با تحلیل‌های غلط خود به این افراد کمک کردند اما همواره با شکسته‌‌های پی در پی از جمله در عملیات مرصاد عبرت نگرفتند و در پایان نیز مورد بی‌مهری اربابان خود قرار گرفتند.

نکونام بیان کرد: در حال حاضر نیز آمریکا انزجار خود را نسبت به این گروه اعلام کرده است و مشخص است هر کسی که با نظام جمهوری اسلامی مبارزه کند عاقبت خوشی ندارد و عاقبت‌بخیری جز در سایه نظام و خواست‌های سکان‌دار انقلاب رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: همان افرادی که در کنار منافقین عکس یادگاری می‌انداختند امروز فهمیدند چه اشتباهی کردند و برای ارتباط با جمهوری اسلامی از هم سبقت می‌گیرند و این اقتدار به خاطر وجود شما ملت عظیم‌الشان، خون شهدا و هدایت‌های رهبر انقلاب است.

نکونام با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گفت: سفر دوباره در کمتر از سه ماه جای تشکر دارد چرا که با تخصیص اعتبارات در سفر اول کارهای بزرگی به جریان افتاده و خروجی خوبی برای استان دارد که امید است شاهد افزایش این فعالیت‌ها باشیم.

پایان پیام/۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303813

مهمترین اخبار ایران و جهان: