نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 15:47

«ولایت»دشمنان را مایوس می کند/ اهانت به قرآن نشانه استیصال غرب

آرادان - امام جمعه آرادان با بیان اینکه ولایت مأیوس کننده دشمنان است، گفت: کفار و دشمنان اسلام بعد از معرفی امام علی(ع) در روز غدیر، دچار یاس و استیصال شدند چرا که منتظر نابودی اسلام بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به حضور گسترده مردم متدین کشورمان در مراسم عید غدیر، بیان کرد: جشن‌های گسترده‌ای با حضور مردم شهرستان آرادان در معابر و میادین برگزار شد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این جشن‌های کیلومتری فرمودند که مردم ما با هر گونه ظاهری، حضور دارند و این نشان دهنده اعتقاد مردم ما به اسلام، قرآن، ولایت و علی (ع) است، افزود: امروز بار دیگر حضور میلیونی مردم سراسر کشور در ارادت و عشق به مولا علی (ع) را بار دیگر جهانیان به نظاره خواهند نشست.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مقوله ولایت، موضوع بسیار مهمی است، ابراز کرد: ولایت مأیوس کننده دشمنان است وقتی پیامبر (ص) علی (ع) را در روز غدیر معرفی کرد، آیه شریفه «اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم و …» نازل شد که دین را کامل کردیم و سپس آیه بعد آن حتی مهمتر است که خداوند می‌فرمایند امروز کفار از دید شما مأیوس شدند چرا که آنها گفتند پیامبر (ص) از دنیا می‌رود و چون فرزند پسری ندارد، دین هم خواهد رفت و بساط اسلام در هم پیچیده می‌شود اما شاهد بودیم که این چنین نشد.

شریفی نیا با بیان اینکه علی (ع) که منصوب شد علیرغم اینکه سال‌هایی ایشان را کنار زدند اما ولایت جا افتاد و امامت نهادینه شد، ابراز کرد: همین اتفاق در ایران ما رخ داد چرا که وقتی امام خمینی (ره) در بیمارستان بودند آمریکایی‌ها می‌گفتند که بعد از رحلت ایشان جنگ داخلی می‌شود حتی منافقان اعلام کرده بودند که دست به عملیات می‌زنند اما بلافاصله رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهبری معرفی شدند و همه تیرها به چله‌ها بازگشت و به سینه بدخواهان خورد.

وی با بیان اینکه این نعمت رهبری است که امروز شاهد هستیم، گفت: اگر دولت اسلام ستیز و خائن سوئد مجوز قرآن سوزی صادر و حتی آدم هتاک را محافظت می‌کند، نشانه پیروزی بر اسلام نیست و این نشانه استیصال و درماندگی دشمنان پیامبر (ص) اسلام و انقلاب است. قرآن سوزی نشانه به بن بست رسیدن دشمنان اسلام است.

امام جمعه آرادان با امروز دشمنان سر افول هستند، بیان کرد: هفته گذشته اسرائیل به یک منطقه کوچک جمله کرد که مردم آن منطقه از فلسطین دچار مشکلات فراوان هم هستند اما بازهم اسرائیل نتوانست چند روز دوام بیاورد و عقب نشینی کرد آیا این نشان دهنده استیصال نیست؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340613

مهمترین اخبار ایران و جهان: