نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 10:44

۵۰ درصد جرایم سایبری در کرمانشاه مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد از جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی‌کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه بیشترین جرائم سه ماه نخست سال‌جاری در این حوزه را مربوط به جرائم اقتصادی با ۷۳ درصد دانست و اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ درصد جرائم اقتصادی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و ۲۳ درصد دیگر هم به برداشت‌های اینترنتی برمی‌گردد.

وی با اشاره به دیگر جرائم در حوزه اجتماعی، اخلاقی و سیاسی، گفت: کمتر از ۷ درصد جرائم در رابطه با هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و ۸.۵ درصد هم به سایر جرائم در این حوزه بوده است.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی و دستگیری بیش از 247 متخلف فضای مجازی در استان، تصریح کرد: شناسایی و دستگیری مجرمین فضای مجازی جزء کاهای روزمره و مستمر است؛ روزانه در حوزه‌های مختلف در فضای سایبری گشت انتظامی داریم و اگر جرائم اتفاق بیفتد شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های پرونده تشکیل می‌شود.

عباسی‌کسانی یکی از موضوعات مطرح شده در پیشگیری پیشگیری اجتماعی را شامل اطلاع‌رسانی بالا بردن فرهنگ جامعه دانست و با اشاره به بحث بازدارندگی در بعد پیشگیری کیفری، گفت: در بحث پیشگیری کیفری هم خود فرد متنبه می‌شود و هم دیگران که ناخواسته وارد این فضا شده آگاه می‌شوند. 

وی با اشاره به فراوانی پرونده درخصوص بحث اسکیمرها که بیشتر به دستفروش‌ها و دوره‌گردها بازار روزها است ، افزود: پلیس فتا هموازه برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را منتشر می‌کند و علاوه بر آن شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا می‌توانند در جریان انواع کلاهبرداری‌ها، روش‌ها و شگردها قرار گیرند.

پایان پیام/پ

 پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284313

مهمترین اخبار ایران و جهان: