نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 14:30

ایجاد سایت همراه در روستای «لاورده» از توابع شهرستان کنگان

بوشهر - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارتقای سطح ارتباطی روستای لاورده از توابع شهرستان کنگان با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای لاورده و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بوشهر افزود: با ایجاد سایت در روستای لاورده از توابع شهرستان کنگان، ۷۱ خانوار و جمعیت ۲۹۷ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای لاورده، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان، هدف این اداره کل را رفع مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و به‌روزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام نمود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401457

مهمترین اخبار ایران و جهان: