نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 15:10

کاهش ۱۴ درصدی بارش ها در گلستان

گرگان- مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در سال آبی جاری در تجمعی بارش ها تاکنون حدود ۱۴۰ میلی متر باران باریده است که حدود ۱۴ درصد نسبت به متوسط بلند مدت کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقان بعدازظهر سه شنبه در خصوص میزان بارش در سال آبی جاری، اظهار کرد: در سال آبی جاری تاکنون در بارش‌های تجمعی گلستان حدود ۱۴۰ میلی متر بارش داشتیم که حدود ۱۴ درصد نسبت به متوسط بلندمدت کاهش بارش‌ها را شاهد هستیم.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: به لحاظ دمایی در ماه مهر دما سه درجه نسبت به نرمال و در آذر نیم درجه نسبت نرمال بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از خشک‌ترین ماه‌ها تا کنون ماه دی است، گفت: آبدهی رودخانه‌ها در دو حوضه خلیج گرگان و قره سو به ترتیب با افزایش ۵۱ درصد و ۳۲ درصدی رو به رو بوده است اما در حوضه گرگانرود با ۳۲ درصد کاهش آورد را مواجه هستیم و در حوضه اترک شرایط به مراتب وخیم‌تر است و ۹۸ درصد کاهش آورد داریم.

دهقان بیان کرد: در پایان آذرماه ما در آبخوان‌های استان حدود ۳۶۰ میلیون مترمکعب نسبت به متوسط آماری، کاهش آب زیرزمینی را شاهد هستیم که تقریباً معادل ۱.۵ برابر حجم ذخیره سدها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982657

مهمترین اخبار ایران و جهان: