نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 12:41

برخورد قانونی با بیش از ۶۳ هزار راننده متخلف در البرز

کرج- رئیس پلیس راه البرز گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۳ هزار و ۷۲ راننده متخلف در راه‌های برون‌شهری این استان اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان کرمی با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت در راه‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه سال گذشته) تاکنون ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح نوروزی در استان البرز میزان تردد ورودی به این استان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۳ هزار و ۷۲ راننده متخلف در راه‌های برون‌شهری این استان اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه البرز گفت: در اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز نیز طی مدت طرح نوروزی ۵۸۰ دستگاه خودرو متخلف توقیف شد.

وی یادآور شد: تخلفات این خودروها شامل تردد غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و استفاده افراد غیر مالک از آنها و موارد دیگر بوده است.

کرمی گفت: ۱۵ دستگاه خودرو گذر موقت متخلف طی این مدت در راه‌های البرز شناسایی و به توقفگاه پلیس انتقال یافتند.

رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار تصادفات و تخلفات در راه‌های البرز مربوط به سرعت غیرمجاز است، در نوروز امسال حداکثر سرعت در آزادراه‌های استان البرز ۷۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر نسبت به روزهای دیگر کمتر شده است که رانندگان باید این کاهش سرعت را مدنظر قرار دهند تا اعمال قانون نشوند.

وی بیان کرد: تمام ظرفیت‌های لازم برای کاهش تصادف‌ها و ایمنی جاده‌ای مردم و مسافران در نظر گرفته شده و در اجرای این طرح ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1115973

مهمترین اخبار ایران و جهان: