نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 12:03

تابلوهای غیرمجاز جاده‌های استان سمنان برچیده شد

سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری استان سمنان از قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای برون شهری استان خبر داد و گفت: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی می‌بایست مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رازقی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی راهداری استان سمنان ضمن بیان اینکه قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای برون شهری استان سمنان صورت گرفت، بیان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اخذ مجوز برای نصب تابلو اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات رانندگی، با تشدید نظارت در حاشیه راه‌های استان سمنان صورت گرفته است، افزود: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور صرفاً با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میسر است.

نصب تابلو قوانین خود را دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری استان سمنان با بیان اینکه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، به صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می‌کنند، تاکید کرد: این کار موجب دیده نشدن تابلو علائم ایمنی و ترافیکی توسط رانندگان خواهند شد و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، سوانح رانندگی را رقم می‌زنند.

رازقی با تاکید بر اینکه بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای در محورهای پرتردد انجام می‌شود یادآور شد: نصب تابلو در حاشیه راه‌ها دارای ضوابط و استانداردهایی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و وضعیت دید در شب است.

وی با اشاره به پیگرد قانونی متخلفان گفت: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و آگاهی از اصول مکان یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، با اخذ مجوز برای نصب تابلو اقدام نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131229

مهمترین اخبار ایران و جهان: