نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:44

تاکید «رحمان» بر وجود فرصت‌های گسترده برای توسعه روابط با آلمان

رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با وزیر امور پارلمانی آلمان، بر وجود فرصت‌های گسترده ای برای توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با «نیلز آنن» وزیر امور  پارلمانی در وزارت تعاون و توسعه اقتصادی آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار وضعیت و چشم‌انداز روابط دوجانبه و چندجانبه بین تاجیکستان و آلمان در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این چارچوب رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که «دوشنبه» و «برلین» دارای فرصت‌های گسترده ای برای توسعه روابط متقابل سودمند در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که طرف تاجیکی علاقه‌مند به تقویت بیشتر روابط سازنده بین دو کشور بوده و زمینه‌های انرژی، به ویژه برق آبی را به عنوان منبع توسعه «انرژی سبز»، علم و آموزش، فناوری و همچنین مسائل مربوط به تغییر اقلیم را همچون مسیرهای امیدوارکننده روابط دوجانبه ارزیابی می‌کند.

در چارچوب این ‌گفت‌وگو همچنین موضوعات مربوط به برگزاری نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان بررسی و اظهار اطمینان شد که رویداد مذکور به توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و بشردوستانه کشورهای منطقه و آلمان، کمک خواهد کرد.

دو طرف همچنین در مورد موضوعات مهم دستورکار منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442129

مهمترین اخبار ایران و جهان: