نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 19:50

تربیت موثر در وادی جهاد محقق می‌شود

زنجان- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تحول تربیتی رقم خورده است، گفت: تربیت موثر در وادی جهاد محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی، ظهر چهارشنبه در دیدار با تشکل‌های نوجوانان استان زنجان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به طور رسمی هیچ مسئولیتی در مورد مساجد بر عهده ندارد ولی سعی کردیم در مساجد به‌ویژه در حاشیه شهرها و در روستاها برنامه‌هایی را تدارک ببینیم و روحانیون را مستقر کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص ارتقای نفرات و توانمندی نیروها در مساجدی که امام داشتند نیز اقداماتی انجام شده تا پذیرای مجموعه‌های تربیتی و هیئتی باشند و کسانی که علاقه‌مند به کمک باشند باید نسبت به مجموعه وظایف سازمان‌ها آگاهی کسب کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در تقسیم کار سازمانی به نوع تقسیم کار، موازی‌کاری‌ها یا آشفتگی‌ها معترض هستم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح بحث شده است، ابراز کرد: اکنون نیز با در نظر گرفتن اخلاق تشریفاتی باید گفت سازمان برخی وظایف دارد و برخی امور در قالب وظایف این سازمان نمی‌گنجد.

وی در موضوع شناسه هیئت‌ها و حساب بانکی افزود: از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی انجام شده و می‌گویند خلأ‌های قانونی دارد و این موضوع به اختیار بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد نیست و مجلس باید قانونی را مصوب کند که ماده واحده آن آماده شده و در نوبت قرار دارد که به صحن مجلس برود.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تریبون به دست مجموعه‌های تربیتی شایسته بیفتد، عنوان کرد: بخشی از این موضوع از طریق رسانه محقق می‌شود و بخشی باید فراتر از این تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوجوان را مهم می‌دانیم و هر که برای نوجوان کار می‌کند نیز برای ما دارای اهمیت است، تصریح کرد: در تقسیم کار، تربیت بر عهده سازمان تبلیغات نیست اما اشتراکاتی در حوزه‌های تربیتی دارد و در واقع تربیت در سبد اولویت‌ها هست اما جزو وظایف ذاتی نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه موفق‌ترین کار تربیتی در انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، یادآور شد: در این دوران‌ها تحول تربیتی رقم خورده و میدان نبرد و کارزار مبارزه انسان دیگری می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگی در میان است که خیلی هولناک بوده و جلوه‌های آن را می‌توان در رسانه دنبال کرد و مقابله در این عرصه نیازمند افراد با ویژگی‌هایی مثل خلاقیت، پرطراوت، دغدغه‌مندی و آشنایی به زمان است که ورق جنگ را برگرداند.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه افراد را با مراقبت باید به این جنگ بفرستیم، عنوان کرد: کسی که دنبال رشد و تربیت مؤثر است باید در وادی جهاد با رعایت ملزومات و مراقبت به این مهم دست یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406473

مهمترین اخبار ایران و جهان: