نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 15:23

مهار روان‌آب‌ها در استان بوشهر/ تکمیل سدها تسریع می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر مهار روان‌آب‌ها در استان را یکی از اولویت‌های مهم عنوان کرد و گفت: در راستای تکمیل سدهای استان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تأمین منابع آب اظهار کرد: امروزه تأمین آب یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت در کشور است چرا که اقلیم ایران خشک، میزان بارش باران کم و مصرف آب بی‌رویه است و این مهم مشکل اساسی ایران در حوزه تأمین آب محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده سالانه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب روان‌آب با عبور از استان بوشهر راهی دریا می‌شود و مدیریت کنترل و هدایت این آب‌ها با توجه به مؤلفه‌های کنترل سیلاب، تقویت منابع آب زیرزمینی، شرایط زیست محیطی، نیاز آب در حوزه کشاورزی، شرب و دیگر عرصه‌ها، تاب‌آوری محلی و مسائل اجتماعی، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمام حوضه آبریز استان بوشهر دارای طرح مطالعاتی هستند که بر اساس آن اجرا طرح‌های کنترل روان‌آب باید در اولویت قرار گرفته شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تأمین آب اقدامات اساسی در استان بوشهر انجام شده و تا پایان دولت سیزدهم با آماده شدن سدها و تأسیسات آب‌شیرین‌کن، استان بوشهر در موضوع آب به خودکفایی و استقلال کامل می‌رسد و مشکل اصلی این استان حل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432273

مهمترین اخبار ایران و جهان: