نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 19:18

اصفهان بر مدار حسین(ع) در روز اربعین

مردم اصفهان بر مدار حسین از طلوع آفتاب تا ظهر اربعین دلدادگی خود را با یاد شهیدان والامقام در مسیر موکب‌ها تا گلستان شهدا به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری فارس، اصفهان، اربعین، عمود آخر است! عمودِ آخری که ابتدای زندگی حسینی است تا روح زنگار بسته انسان‌های خسته از رنگ و نیرنگ‌ها را صیقل کند و حسینی بمانند.

امروز طنین «یا لیتنا کنا معکم» فرسنگ‌ها دورتر از مسیر بهشتی نجف تا کربلا در اصفهان معنایی دیگر پیدا کرد.  بیش از ۷۰ موکب در طول مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا و ۵۴ موکب در داخل گلستان شهدا میزبان دلدادگان اربعین حسینی بودند. 

 مردم دلداده اباعبدالله الحسین(ع) که خود را مدیون قطره قطره خون شهیـــــــدان می‌دانستند و با یاد آنانی که با حسرت پشت پیراهن‌هایشان  می‌نوشتند «یا زیارت یا شهادت» از طلوع آفتاب تا ظهر اربعین در مسیر منتهی به گلستان شهدا عزاداری و نوحه‌خوانی کردند.

روز اربعین مردم با پای پیاده و در مسیر دشوار رسیدن به حسین(ع) خود محوری و منفعت خواهی را فروگذاشته و فقط حسین(ع) و خدای حسین را مرکز توجه قلوب قرار داده‌اند.

اینجا همه راه‌ها و دل‌ها به کربلا متصل می‌شود تا اربعین حسینی همیشه آیینه‌ زلالی بماند و دست روزگاران هرگز نتواند غبار فراموشی و تحریف بر سیمای آن بنشاند.

 این مدار مغناطیسی حسین در روز اربعین در شهر گنبدهای فیروزه‌ای است که وسعت یافته و تا گلستان شهدای اصفهان جذب عشق می‌کند و جالب اینکه یاران حسین که در مکتب خمینی به دیدار حق شتافته بودند میزبان شیفتگان حسینی بودند تا گلزار شهدای اصفهان مرکز این مدار عشق‌بازی باشد.

در مسیر پیاده‌روی اربعین در اصفهان همه سید جوانان بهشت را می‌خواندند و در سوگ و عزا و عظمت او متحیر مانده‌اند که چگونه است که برای یک مهمانی کوچک ساعت‌ها صرف تدارکات و آماده‌سازی مقدمات می‌شود ولی امروز این سفره‌ فقط با عنایت حضرت ارباب و بذل محبت و ارادت مردم چنین پربرکت و باشکوه برپا شده است.

 تنها سرور آزادگان جهان می‌تواند میزبان چنین خوان گسترده ای باشد آقایی که تمام هستی را در مدار خود قرار می‌دهد و جذبه اش همه را به میدان خود می‌کشاند و چه زیبا گفتند امام حسین(ع) در دنیا بر قلوب حکومت می‌کند و در آخرت بر امور. 

و امروز این حسین است که در اربعین 1402 جهان را مبهوت خود کرده و همه مردم را دور خود جمع کرده تا آنان سوار بر کشتی نجات، ایمان و آزادگی  را  آرمان و هدف زندگی خود قرار دهند و در مسیر حسین بن علی(ع) با شور و شعور گام بردارند.

پایان پیام/63139/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488429

مهمترین اخبار ایران و جهان: