نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:07

آزمایش موشکی جدید مقاومت فلسطین در نوار غزه

نیروهای مقاومت فلسطین صبح امروز (دوشنبه) یک آزمایش موشکی جدید در نوار غزه انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع محلی در فلسطین اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین در چارچوب تقویت توان نظامی خود صبح امروز دوشنبه ۲ فروند موشک از سمت نوار غزه به سمت دریا شلیک کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین هر چند وقت یکبار برای تقویت و گسترش توان موشکی و نظامی خود و با هدف محافظت از قدرت بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی آزمایش موشکی انجام می‌دهند.

این نیروها صبح روز جمعه گذشته نیز در راستای بهبود توانمندی‌های نظامی خود، آزمایش موشکی جدیدی انجام دادند. در این آزمایش جدید، مقاومت فلسطین یک فروند موشک را به سوی دریا پرتاب کرد.

توان موشکی نیروهای مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین همواره یکی از ترس‌ها و نگرانی‌های اصلی مقامات رژیم صهیونیستی را در نبردهای احتمالی تشکیل می‌دهد به طوری که چندی قبل اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۷ تلویزیون این رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود: هر جنگ چند جانبه‌ای که در آینده به وقوع بپیوندد، باعث ایجاد آشوب گسترده در داخل اسرائیل خواهد شد؛ چراکه ارتش و دستگاه‌های امنیتی برای رویارویی با سناریوهایی که شامل تهدید از جانب جبهه داخلی شوند، آمادگی ندارند.

این ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به آشوب‌های ناشی از نبرد چندجانبه ادامه داد: آشوبی گسترده‌تر از رخ‌دادهای زمان جنگ با غزه در ماه مه سال ۲۰۲۱ موسوم به جنگ «نگهبان دیوار» که در شهرهایی با ساکنان فلسطینی و اسرائیلی اتفاق افتاد، تل آویو را فراخواهد گرفت.

وی با اشاره به قدرت موشکی مقاومت افزود: جنگ چندجانبه پیش‌رو، جنگی فراگیر خواهد بود و روزانه ۳۵۰۰ موشک به سمت ما شلیک خواهد شد.

مقاومت فلسطین در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف همواره پاسخ موشکی کوبنده از خود نشان داده است به طوری که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به قدرت موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد. این روزنامه صهیونیستی در گزارشی اذعان کرده است که تل آویو درباره قدرت موشکی گردان‌های عزالدین قسام دچار اشتباه محاسباتی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484173

مهمترین اخبار ایران و جهان: