نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 15:57

آسیب به محیط زیست تضییع حقوق عامه مردم است

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آسیب به محیط زیست تضییع حقوق مردم است، گفت: باید مراقبت از محیط زیست و آموزش آن به نسل آتی مد نظر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به هفته محیط زیست، ابراز کرد: همه در قبال نگهداری محیط زیست، مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه آسیب به محیط زیست تضییع حق‌الناس است، گفت: باید مراقبت از محیط زیست و آموزش آن به نسل آتی مد نظر باشد چرا که یک رسالت همگانی است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آسیب به محیط زیست در واقع لطمه زدن به نسل‌های آینده است، گفت: حفظ محیط زیست هم مادی و هم معنوی است یعنی هم ارزش محیط زیست برای زندگی ما بسیار بی‌بدیل است و هم در آینده و روحیه و… تأثیر می‌گذارد لذا باید نسبت به آن حساس بود.

امینی با بیان اینکه نسبت به زیست معنوی در کسب و کار، خانواده و مراکز آموزشی نیز باید حساس بود، ابراز کرد: محیط زیست تنها فضای سبز نیست لذا باید همه جانبه به آن دقت نظر داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدآفرینی کاذب و حتی بعضاً صوری نکوهیده است، گفت: عمل و بازنمایی و بازتاب آن درست است که از ارکان امید آفرینی محسوب می‌شود اما امید اجتماعی در بین مردم باید با بیان واقعیت‌ها ایجاد شود.

امام جمعه شاهرود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: ایمان و تقوا در زمره ویژگی‌های مهم امام خمینی (ره) است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره کردند لذا باید سیره امام (ره) را برای جوانان بیان کرد.

امینی همچنین استحکام شخصیت در کنار قوت اراده و ایمان به خدا و مردم را در زمره دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272973

مهمترین اخبار ایران و جهان: