نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 12:50

فعالیت ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در زنجان مربوط به علوم انسانی است

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فعال است، گفت: ۱۰ درصد شرکت‌ها مربوط به علوم انسانی صنایع خلاق و فرهنگی هستند.

عباسعلی زمانی رییس پارک علم و فناوری استان زنجان پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با فارس تعداد واحد‌های فناور در شهر زنجان را ۱۱۵ مورد و تعداد واحد‌های فناور در شهرستان‌ها را ۲۳ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یک مرکز رشد در خرمدره، یک مرکز نوآوری در ابهر و یک مرکز نوآوری زیتون در طارم و یک مرکز نوآوری در سلطانیه فعال است که ۲۳ شرکت در این واحدها مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فعال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اسفندماه تعداد شرکت‌ها به ۲۰۰ مورد برسد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در سطح استان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: ۳۵ درصد شرکت‌ها در بخش رایانه‌ای، ارتباطات و اطلاعات فناوری فعالیت می‌کنند، ۱۷ درصد شرکت‌ها مربوط به فناوری‌های شیمیایی، ۱۲ درصد شرکت‌ها مربوط به تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته، ۱۰ درصد شرکت‌ها مربوط به علوم‌انسانی صنایع خلاق و فرهنگی هستند و همچنین ۹ درصد شرکت‌ها هم مربوط به الکترونیک و برق هستند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ‌داشتن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال رتبه ۱۳  کشوری را دارد، گفت: همچنین  ۶۴ شرکت در مرحله پسا رشد، ۳۷ واحد در مرحله پیش رشد و ۳۱ شرکت در مرحله پیش رشد قرار دارند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594629

مهمترین اخبار ایران و جهان: